• عربستان درصدد راه اندازی سیستم نظارتی برای صنعت بیمه

      به گفته متخصصان صنعت این کشور به سیستم نظارتی مستقلی احتیاج دارد که نحوه عملکرد شرکت های بیمه و چگونگی پرداخت خسارت ها را بررسی کند

      بیمه گذاران در عربستان سعودی از نبود سیستمی که بر فعالیتهای شرکتهای بیمه به ویژه شرکت های فعال در بخش بیمه اتومبیل نظارت کند، گله مند هستند.

      به گزارش سایت تخصصی صنعت بیمه   به نقل از ایشا اینشورنس ریویو، صنعت بیمه اتومبیل ریاض با چالشهای بیشماری روبه رو است؛ و به گفته متخصصان  صنعت این کشور به سیستم نظارتی مستقلی احتیاج دارد که نحوه عملکرد شرکت های بیمه و چگونگی پرداخت خسارت ها را بررسی کند.

      روزنامه "عکاظ" عربستان سعودی نوشت که این مشکلات حتی در بخش بیمه وسایل موتوری که از سال گذشته میزان حق بیمه در آن با 25 درصد افزایش به 1.87 میلیارد دلار رسیده، نیز دیده می شود.

      "سعید بن علی البسامی" رئیس کمیته حمل و نقل در اتاق تجاری جده، در اینباره گفت که بخش بیمه وسایل موتوری به دلیل اجباری شدن پوشش ها و افزایش تعداد اتومبیل های وادراتی توسعه یافته است. اکنون بیش از 500 هزار از وسایل نقلیه موتوری در عربستان جدید هستند.

      او ادامه داد که بسیاری از شهروندان به دلیل عدم پرداخت به موقع خسارت ها آسیب می بینند و پیشنهاد داد که بهتر است شرکت های بیمه خود مسئولیت تعمیر اتومبیل ها را بر عهده بگیرند.

      طبق قانون عربستان، شرکت های بیمه تا زمان تعمیر اتومبیل و ارائه صورتحساب از سوی بیمه گذار هیچ تعهدی در قبال شهروندان خسارت دیده ندارند و می توانند فرآیند پرداخت خسارت را مدت ها به تعویق بیاندازند.

      او همچنین خواستار تاسیس سازمانی مستقل شد تا بر نحوه عملکرد بیمه گران فعال در بخش بیمه اتومبیل که اکنون 25 درصد از کل بازار بیمه را در اختیار دارند، نظارت کند.

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
    • نمایش بنرهای صفحات پورتال
      نوع محتوا در تنظیمات بلاک انتخاب نشده است.