• زمستان سرد خاورمیانه و نگرانی بیمه گران

      "هدا"، طوفان شدید زمستانی که "زینا" نیز نامیده می شود، در حال گسترش در تمام خاورمیانه است و از ترکیه تا مصر را در بر می گیرد

      خاورمیانه زمستان سختی را پشت سر می گذارد و این مسئله نگرانی بسیاری را در مورد افزایش بلایای طبیعی در این منطقه به وجود آورده است.
      به گزارش سایت تخصصی صنعت بیمه    به نقل از ایشا اینشورنس ریویو، طوفان شدید زمستانی در خاورمیانه و در پی آن کاهش شدید دما، باعث بروز نگرانی‌های تازه‌ای در منطقه شده است.

      "هدا"، طوفان شدید زمستانی که "زینا" نیز نامیده می شود، در حال گسترش در تمام خاورمیانه است و از ترکیه تا مصر را در بر می گیرد. این توفان باعث وقوع بلایای طبیعی، اخلال در رفت و آمد عمومی و تعطیلی مدارس می شود.

      طبق پیش بینی های منتشر شده این توفان که از هفته گذشته آغاز شده است، خسارت های زیادی را به لبنان، اردن و سوریه وارد خواهد کرد. گفته می شود، در چند روز آینده این مناطق شاهد بارش شدید برف و باران، وزش بادهای موسمی و کاهش درجه دمای هوا خواهند بود.

      وقوع سیلابی که پس از ذوب شدن برف ها به وقوع می پیوندد، از هم اکنون خواب دولت ها و شرکت های بیمه را برهم زده است. یکی از مقامات ارشد کمیته آوارگان سازمان ملل متحد گفت که انتظار می رود تمام مناطق با برف پوشیده شود اما مشکل از زمانی آغاز می شود که این بارف ها شروع به آب شدن می کنند.

      لبنان، سوریه، ترکیه، اردن، اسرائیل، و کرانه غربی و غزه از جمله مناطقی هستند که تحت تاثیر این تغییرات آب و هوایی قرار گرفته‌‌ اند و حمل و نقل در این مناطق مختل شده است. خبرگزاری رویترز می‌ گوید انتظار می ‌رود وضعیت هوا در چند روز آینده در این منطقه به همین صورت باقی بماند.

      در کوه‌های اطراف دره "بقاع "در لبنان که صدها هزار آواره سوری را در خود جای داده، برف باریده است. گزارش‌ها حاکی از وزش باد و بوران شدید در این منطقه است و آوارگان سوری در حال تلاش برای مستحکم‌تر کردن چادرهایشان و آمادگی برای سیل احتمالی هستند.

      سازمان ملل متحد گفته است که نسبت به اوضاع آوارگان در اردن "به شدت نگران" است. سازمان ملل متحد و سازمان‌های امدادی در حال توزیع ده‌ ها هزار پتو در میان آوارگان در اردن هستند.

      از سوی دیگر، حوادث جاده ای در این کشورها افزایش می یابد که این مسئله نیز برای شرکت های بیمه زیان بار خواهد بود. در این گزارش آمده است که تنها در جمعه گذشته 541 تصادف رخ داده است که از میانگین اعلام شده بسیار بیشتر است. از همین سو، بخش امنیت عمومی اردن از مردم خواست که تنها در شرایط اضطراری از وسایل نقلیه خود استفاده کنند. در لبنان نیز دولت از مردم خواست که با دقت بیشتری رانندگی کنند و تا جایی که امکان دارد از سفر به مناطق کوهستانی خودداری کنند.

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
    • نمایش بنرهای صفحات پورتال
      نوع محتوا در تنظیمات بلاک انتخاب نشده است.