• بزرگترین کلاهبرداری های صنعت بیمه در سال 2014

      طبق گزارش این موسسه،‌ واحد تحقیقاتی مانیتوبا دریافته است که در سال 2014 حداقل 7.5 میلیون دلار در صنعت بیمه تقلب شده است

      فهرستی از بزرگترین کلاهبرداریهای صنعت بیمه در سال 2014 منتشر شد.
      به گزارش سایت تخصصی صنعت بیمه   به نقل از لایو اینشورنس، "مانیتوبا پاپلیک اینشورنس" یک سازمان خصوصی که در زمینه فساد مالی تحقیق می کند،‌ فهرستی از بزرگترین اشتباه ها و تقلب ها در صنعت بیمه را از ژانویه تا ماه دسامبر سال گذشته میلادی منتشر کرد.

      در این فهرست که تحت عنوان "پنج تقلب بزرگ" منتشر شده آمده است که این فهرست نشان میدهد که نظارت دولتی بر صنعت بیمه به خوبی اعمال نشده است. طبق گزارش این موسسه،‌ واحد تحقیقاتی مانیتوبا دریافته است که در سال 2014 حداقل 7.5 میلیون دلار در صنعت بیمه تقلب شده است. این رقم پس از بررسی 3 هزار ادعا به دست آمده است.

      ادعاهای اشتباه و اغراق شده تقریبا در تمامی بخش های صنعت بیمه وجود داشته است اما مردم سعی کردند که در این مسیر بسیار خلاقانه عمل کند. آنان در تلاش بودند که بیمه گران را متقاعد کنند که مبالغی را به آنان پرداخت کنند که غیرقانونی است.

      کارشناسان موارد تقلب و کلاهبرداری را چنین دسته بندی کرده اند؛ تقلب و کلاهبرداری در بیمه‌های اتومبیل، تقلب و کلاهبرداری در بیمه های کارگران، تقلب و کلاهبرداری در بیمه های کارفرمایان، تقلب و کلاهبرداری در بیمه های منازل، تقلب و کلاهبرداری در بیمه های درمانی، بارزترین نمونه، ایجاد تصادف های ساختگی برای دریافت خسارت های مالی و درمانی است. اجرای این تصادف های عمدی را معمولا افراد خلافکار در مقابل دریافت پول برعهده می گیرند.

      نخستین مورد در این گزارش به داستان مردی باز می گردد که کامیون جدید و مارک دار خود را به عمد آتش زده است. این فرد که بعدها پذیرفت دیوانه است با ریختن گازوئیل و کشیدن کبریت، کامیون خود را آتش زده است. در این آتش سوزی دست ها و سینه های این فرد سوخت. این فرد پس از تحقیقات مجبور شد که دو هزار دلار جریمه پرداخت کند.

      از دیگر موارد می توان به کارگرانی اشاره کرد که به عمد جراحت و حادثه ایجاد می کنند تا به ازای روزهایی که در محل کار حاضر نمی شوند، از شرکت بیمه خسارت دریافت کنند. همچنین دومین مورد اغراق در صدمات وارده در حوادث ناشی از کار است تا کارگران بتوانند روزهایی بیشتری در محل کار خود حاضر نشوند. نمونه سوم نیز حوادثی است که خارج از محل کار به وقوع پیوسته اما برای دریافت خسارت به شرکت بیمه اعلام می شود، حادثه در محل کار رخ داده است.

      کلاهبرداری از صنعت بیمه در قوانین بسیاری از کشورهای جهان جرم کیفری تلقی شده و در صورت اثبات، مرتکب آن علاوه بر بازگرداندن وجوه ناشی از کلاهبرداری، محکوم به جریمه مالی و حتی حبس می شود. کلاهبرداری و تقلب در صنعت بیمه بسیار متنوع است و به صورت روزانه حتی بیش از آنچه که ما فکرش را بکنیم در اطراف ما اتفاق می افتد.

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
    • نمایش بنرهای صفحات پورتال
      نوع محتوا در تنظیمات بلاک انتخاب نشده است.