• هند به دنبال جذب سرمایه های خارجی برای توسعه صنعت بیمه

      شرکت‌های بیمه در سال ۲۰۱۲ الی ۲۰۱۳ شاهد سود بیشتری بودند، به خصوص بخش بیمه عمر که پیش از این شاهد رکودحق بیمه های دریافتی بود

       دولت هند به دنبال سرمایه گذاران خارجی است تا بتوانند به رشد صنعت بیمه در این کشور شتاب بیشتری ببخشد.

      به گزارش سایت تخصصی صنعت بیمه   به نقل از  ایشا اینشورنس ریویو، موسسه خدمات مالی "مودی" در گزارشی اعلام کرد که دولت دهلی نو درصدد است برای تقویت و توسعه سرمایه اولیه شرکت های بیمه در این کشور شرایط را برای ورود سرمایه گذاران خارجی فراهم کند.

      رئیس جمهوری هند ماه گذشته لایحه قانونی را امضا کرد که طبق آن میزان سرمایه های خارجی در صنعت بیمه از 26 درصد کنونی به 49 درصد افزایش می یابد. این لایحه اکنون در انتظار تصویب در پارلمان این کشور است.

      این موسسه مالی میگوید که این لایحه رشد صنعت بیمه هند را چند برابر می کند این در حالی است که با وجود رشد تجاری و اقتصادی هند، ضریب نفوذ بیمه در این کشور بسیار پایین است.

      پس از کاهش تاثیرات ناشی از شرایط نامساعد اقتصاد کلان و گسترش کم صنعت بیمه در هند اکنون این صنعت شاهد نتایج مثبتی است و دلیلی برای امیدوارشدن به آینده دارد. شرکت‌های بیمه در سال ۲۰۱۲ الی ۲۰۱۳ شاهد سود بیشتری بودند، به خصوص بخش بیمه عمر که پیش از این شاهد رکودحق بیمه های دریافتی بود، اکنون از لحاظ سودآوری در وضعیت بهتری قرار دارد.

      بر اساس گزارش نهاد تنظیم مقرارت و توسعه بیمه، ‌نفوذ بیمه در هند تقریبا چهار درصد افزایش داشته است؛ این در حالی است که این رقم در سال 2000 میلادی حدود 2.72 درصد بود. یعنی زمانی که بازار برای بخش خصوصی باز شده بود. همچنین گزارش سالانه سازمان نظارت و توسعه بیمه نشان می دهد که بیمه ‌گران عمر در سال گذشته 25.7 درصد بیمه نامه های جدید خود را در مناطق روستای فروخته اند.
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
    • نمایش بنرهای صفحات پورتال
      نوع محتوا در تنظیمات بلاک انتخاب نشده است.