• شرایط صنعت بیمه در 2015 از نگاه سوئیس ری

      در صنعت بیمه میزان حق بیمه واقعی غیرعمر در بازارهای پیشرفته تا 1.14 درصد در سال 2015 افزایش خواهد یافت؛ این رشد برای بازارهای نوظهور هشت درصد تخمین زده شده است.

      یکی از بزرگترین شرکت های بیمه اتکایی جهان در گزارش جامعی شرایط صنعت بیمه و اقتصاد جهان را در سال 2015 میلادی بررسی کرد.
      به گزارش سایت تخصصی صنعت بیمه به‌نقل از وب سایت "سوئیس ری"، اقتصاد جهانی در سال 2015 به طور متوسط رشد خواهد داشت اما پیش بینی ها برای مناطق مختلف جهان متفاوت خواهد بود چرا که با وجود رشد و افزایش نرخ بهره، سرمایه گذاری بلند مدت در این سال با چالش های بسیاری مواجه هستند.

      اما در صنعت بیمه میزان حق بیمه واقعی غیرعمر در بازارهای پیشرفته تا 1.14 درصد در سال 2015 افزایش خواهد یافت؛ این رشد برای بازارهای نوظهور هشت درصد تخمین زده شده است. همچنین انتظار می رود، حق بیمه عمر در سال جدید میلادی رشدی چهار درصدی را تجربه کند.

      در این گزارش پیش بینی شده است که میزان حق بیمه در بیمه های اتکایی به آرامی کاهش می یابد چرا که بلایای طبیعی این رشد را کُند می کنند. اما با توجه به سقوط چند هواپیما در سال 2014 اکنون انتظار می رود که نرخ بیمه های هوایی افزایش یابد البته این افزایش در مناطق مختلف یکسان نخواهد بود.

      سوئیس ری در این گزارش که با عنوان "گذری بر جهان بیمه و پیش بینی برای سال 2015 و 2016 میلادی" منتشر شده، آورده است که حق بیمه غیر عمر در سال 2015 تا 2.8 درصد افزایش می‌یابد که این روند با توسعه فعالیت اقتصادی در بازارهای نوظهور رشد بهتری خواهد داشت. بیمه‌عمر در بازارهای پیشرفته و نوظهور به طور قابل توجهی بهبود می یابد و میزان حق بیمه ها در این بخش چهار درصد رشد می کند.

      انتظار می رود اوضاع اقتصادی جهان با افزایش نرخ رشد در ایالات متحده، منطقه یورو و دیگر بازارهای نوظهور بهبود یابد هرچند که دیگر کشورها مانند انگلستان، ژاپن و چین رشد آهسته ای را تجربه می کنند.

      در سال کنونی آمریکا و بریتانیا سیاست پولی سخت‌تری را انتخاب می کنند و در این سال نرخ حق بیمه ها به طور مملوسی افزایش می یابد. ترکیب رشد و افزایش نرخ‌ ها، وضعیت اوراق قرضه دولتی را به ویژه در ایالات متحده و بریتانیا بهبود می بخشید؛ اما بازگشت سرمایه برای بیمه گران عادی و بیمه گران اتکائی مناسب نیست.

      "کورت کارل" یکی از مدیران برتر سوئیس ری درباره این گزارش گفت: «فعالیت اقتصادی قوی تر، رشد حق بیمه را به ویژه در بازارهای نوظهور افزایش می دهد اما سوددهی به دلیل بازده پایین سرمایه همچنان چالش برانگیز است.

      همچنین پیش بینی می شود، رشد حق بیمه غیرعمر در سال جاری و سال پس از آن در بازارهای نوظهور،‌ تا هشت درصد افزایش یابد و بازارهای نوظهور آسیایی بیشترین افزایش را تجربه خواهند کرد. میزان حق بیمه ها در بازارهای توسعه یافته حدود 1.17 درصد کاهش می یابد و این رقم در سال آینده نیز ادامه دارد.

      سوئیس ری درباره شرایط آینده بیمه اتکایی نیز پیش بینی می کند که رشد حق بیمه برای بیمه گران اتکائی نسبت به بخش بیمه غیر عمر پایه کاهش یابد زیرا خرید بیمه اتکائی در چین روند نزولی را تجربه می کند و نرخ بیمه اتکائی در بخش تلفات و اموال نیز نزولی خواهد بود. هرچند که این احتمال وجود دارد که در بازه زمانی طولانی تقاضا برای خرید بیمه بلایای طبیعی افزایش یابد.

      در این سال انتظار می رود رشد میزان حق بیمه عمر در اقتصادهای پیشرفته تا سه درصد، در بازاهای نوظهور تا 10 درصد افزایش یابد که این رقم با رشد نه چندان قابل توجه 4.5 درصدی در سال 2013 قابل مقایسه است.

      از سوی دیگر، انتظار می رود میزان حق بیمه های اتکایی عمر در جهان کاهش یابد. این کاهش ناشی از تغییر مقررات در ایالات متحده و انگلستان و سازگاری بازار با آن است. در چنین شرایطی شرکت های بیمه عمر به دنبال روش های غیر سنتی افزایش سود می روند. به عنوان مثال جذب بخش های بزرگ فعالیت های تجاری و ارائه راهکارهای آزادسازی سرمایه برای آنان جالب خواهد بود.

      همچنین، بیمه گران اتکائی عمر برای پوشش ریسک طول عمر در برابر شرکت های اصلی راهکارهای جدیدی را آزمایش خواهند کرد. فعالیت در بازار بیمه بازنشستگی نیز به طور قوی ادامه خواهد یافت.

      شرکت بیمه اتکایی سوئیس ری (Swiss Re) قدیمی ‌ترین شرکت بیمه از این نوع و یکی از بزرگترین شرکت ‌های بیمه دنیا است. این شرکت به دلیل فعالیت ‌های بین ‌المللی و اعتبار بیمه‌ ها در جهان زبانزد است. بخش اصلی فعالیت این شرکت در انتقال ریسک، تامین مالی برای ابقای ریسک و مدیریت سرمایه است. سوئیس ری بیش از 70 دفتر در 30 کشور جهان دارد.
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
    • نمایش بنرهای صفحات پورتال
      نوع محتوا در تنظیمات بلاک انتخاب نشده است.