• کد نمایندگی های خارج از مقررات شناسایی شد/ اسامی شرکت های مجاز به جذب نماینده جدید

      مشخصات نمایندگان بیمه در سامانه نظارت و هدایت الکترونیکی بیمه ( سنهاب) ثبت و کدهای نمایندگی خارج از ضوابط و مقررات شناسایی و اقدامات نظارتی اعمال شد

      بیمه مرکزی نتایج طرح ساماندهی و پالایش شبکه فروش بیمه را اعلام کرد
      کد نمایندگی های خارج از مقررات شناسایی شد/ اسامی شرکت های مجاز به جذب نماینده جدید

      با بهره گیری از فن آوری اطلاعات و ارتباطات با همکاری شرکتهای بیمه مشخصات نمایندگان بیمه در سامانه نظارت و هدایت الکترونیکی بیمه ( سنهاب) ثبت و کدهای نمایندگی خارج از ضوابط و مقررات شناسایی و اقدامات نظارتی اعمال شد./تعداد بهینه نمایندگان هر شرکت بیمه با توجه به سطح توانگری مالی و همچنین میزان حق بیمه تولیدی شبکه فروش و تعداد نمایندگان بیمه فعلی شرکت مشخص شد.

      به گزارش ریسک نیوز،یکی از وظایف بیمه مرکزی تنظیم امور نمایندگی بیمه در چارچوب مقررات و نظارت بر شبکه فروش بیمه است و یکی از سیاست های بیمه مرکزی در دوره جدید ساماندهی و پالایش شبکه فروش بیمه اعلام شد که به طور جدی از نیمه دوم سال ۱۳۹۲ در دستور کار قرار گرفت .

      در این راستا ابتدا با بهره گیری از فن آوری اطلاعات و ارتباطات با همکاری شرکتهای بیمه مشخصات نمایندگان بیمه در سامانه نظارت و هدایت الکترونیکی بیمه ( سنهاب) ثبت و مغایرت های عملکردی احصاء و در جلسات متعدد با مدیران شرکتهای بیمه بررسی و کدهای نمایندگی خارج از ضوابط و مقررات شناسایی و اقدامات نظارتی اعمال شد.

      بر اساس بررسی های صورت گرفته تا پایان آذر ماه سال جاری تعداد، ۶۰۰۸۶ کد نمایندگی در سیستم های بیمه گری شرکتهای بیمه شناسایی شدکه از این تعداد، ۴۹۷۱۷ نماینده( شامل: ۳۴۸۴۰ نماینده فعال، ۱۰۳۴۱ نماینده ثبت نام نشده ، ۲۵۵۸ نماینده تعلیقی، ۲۴۵ نماینده در مرخصی و تعداد ۵۸۶۸ کد نیز در مرحله تکمیل دلایل اشکال در ثبت نام) بودند. تعداد۶۲۳۴کد نمایندگی در فرآیند ثبت اطلاعات و مشخصات قراردارند و همچنان بلاتکلیف و احراز هویت نشده اند که موضوع در دست پیگیری قراردارد.

      لازم به ذکراست که در این طرح بیش از صد شخص دارای مجوز نمایندگی از دو یاچندشرکت بیمه شناسایی شده است در حالی که طبق مقررات ، اخذ بیش از یک مجوز نمایندگی برای یک شخص ممنوع است.

      از ابتدای سال ۱۳۹۳ بیمه مرکزی جذب نمایندگان جدید توسط شرکتهای بیمه را منوط به ثبت و تکمیل اطلاعات نمایندگان بیمه کرده است.

      پژوهش علمی برای تعیین تعداد بهینه نمایندگان بیمه برای هر شرکت بیمه

      بیمه مرکزی به منظور تعیین تعداد بهینه و مطلوب نمایندگان بیمه برای هر شرکت بیمه ،پژوهش علمی تعریف واجرا کرده است.

      به گزارش اداره کل روابط عمومی بیمه مرکزی ، حبیب میرزایی با اعلام این خبر افزود: براساس نتایج این پژوهش، تعداد بهینه نمایندگان هر شرکت بیمه با توجه به سطح توانگری مالی و همچنین میزان حق بیمه تولیدی شبکه فروش و تعداد نمایندگان بیمه فعلی شرکت مشخص شده است.

      معاون نظارت بیمه مرکزی بر اساس نتایج این پژوهش، شرکتهای بیمه ایران،آسیا ، البرز، دانا، معلم، پارسیان، سینا و ایران معین را مجاز به جذب نماینده جدید دانست و افزود: شرکتهای بیمه رازی ، کارآفرین، ملت، امید، حافظ، دی، سامان، نوین، پاسارگاد، میهن، کوثر، ما، آرمان ، دارای مازاد نمایندگی ارزیابی شده اند.

      وی تصریح کرد: از این پس صدور مجوز جذب و پذیرش نمایندگی بیمه برای هرشرکت باتوجه به نتایج پژوهش مذکور صادر خواهد شد ودر عین حال شرکتهای بیمه متقاضی جذب نمایندگی باید گزارش توجیهی لازم را مبتنی بر برنامه های کسب و کار خود با تعیین تعداد نمایندگی مورد نیاز به بیمه مرکزی ارسال کنند تا در این زمینه تصمیمات مقتضی اتخاذ شود .

      میرزایی در پایان گفت: شرکتهای بیمه تا پایان سالجاری مهلت دارند اطلاعات و مشخصات باقیمانده کدهای نمایندگی شناسایی شده را در سامانه سنهاب اصلاح وتکمیل کنند و در همین راستا اعطای مجوز جذب نماینده منوط به رفع مغایرت در سامانه نظارت و هدایت الکترونیکی بیمه(سنهاب) و ارسال گزارش توجیهی تعداد مورد نیاز نماینده است.

      شایان ذکر است تاکنون هشت شرکت بیمه البرز، معلم، پارسیان، رازی، سینا، ما، نوین و آرمان نسبت به ثبت و تکمیل اطلاعات نمایندگان در سامانه اقدام کرده اند و از این پس بیمه مرکزی در نظر دارد آزمون جامع نمایندگی بیمه را به صورت متمرکز و از طریق پژوهشکده بیمه برگزار کند.

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
    • نمایش بنرهای صفحات پورتال
      نوع محتوا در تنظیمات بلاک انتخاب نشده است.