• شوکی دیگر برای صنعت بیمه در جهان

      اکنون با گم شدن هواپیمایی دیگری در آسیای شرقی در واپسین روزهای سال جاری میلادی، صنعت بیمه با شوک دیگری مواجه شده است

      گم شدن هواپیمایی مالزیایی و سقوط چند هواپیمایی دیگر در سال 2014 میلادی صنعت بیمه و صنعت هوانوردی را با شرایط ویژه ای رو به رو کرد.

      به گزارش سایت تخصصی صنعت بیمه به نقل از ایشا اینشورنس ریویو، اکنون با گم شدن هواپیمایی دیگری در آسیای شرقی در واپسین روزهای سال جاری میلادی، صنعت بیمه با شوک دیگری مواجه شده است.

      خطوط هوایی «ایر آسیا» مالزی روز یکشنبه اعلام کرد ارتباط یک فروند هواپیمای مسافربری این شرکت با برج مراقبت قطع شده است. بنابر اعلام این شرکت، پرواز شماره QZ8501 که از شهر «سورابایا» اندونزی عازم سنگاپور بود، بامداد روز گذشته از صفحه رادار محو شده است. این هواپیما حامل 155 مسافر به علاوه 6 خدمه بوده است.

      مالزی حدود دو هفته پیش قرارداد 15 میلیارد دلاری خرید هواپیماهای جدید از شرکت فرانسوی «ایرباس» را برای شرکت هوایی ایرآسیا تایید کرده بود. این شرکت سفارش خرید 55 فروند هواپیمای A330 Neo را به شرکت ایرباس داده است.

      ایرآسیا یک شرکت هواپیمایی ارزان قیمت است که به اکثر کشورهای جنوب شرق آسیا موسوم به آ.سه.آن پرواز دارد و به وسیله »تونی فرناندز» مالزیایی – انگلیسی راه اندازی شد. این شرکت هواپیمایی سال 1993 میلادی راه اندازی شد و سال 1996 میلادی عملیات پروازی خود را آغاز کرد و اکنون 10 هزار کارمند دارد.

      این شرکت هواپیمایی تاکنون دچار سانحه هوایی همراه با کشته نشده بود و در صورت تایید سقوط هواپیما و کشته شدن سرنشینان پرواز شماره 8501، این نخستین سانحه هوایی منجر به مرگ این شرکت خواهد بود.

      در یک سال گذشته، صنعت هوانوردی مالزی با دو فاجعه ناپدید شدن عجیب پرواز شماره MH370 بر فراز دریای جنوبی چین و همچنین ساقط شدن مرموز هواپیمای پرواز MH17 در مرز اوکراین و روسیه، مواجه بود و حادثه اخیر موجی از  بهت و نگرانی در میان مردم منطقه به دنبال داشته است.

      «بامبانگو سوئلیستو» یکی از مقامات ارشد دریایی  اندونزی که مسئول جستجو درباره هواپیمای مفقود شده است، اعلام کرد که به نظر می‌رسد که این هواپیما سقوط کرده و لاشه‌ های آن در قعر دریای «جاوه» قرار دارند. با این حال جستجوها متشکل از چندین کشور برای دومین روز ادامه دارد.

      سوئلیستو گفت:«بنابر هماهنگی‌هایی که صورت گرفته و ما از آن اطلاع داریم، هر محل احتمالی سقوط هواپیما در دریا مورد جستجو قرار می‌گیرد با این حال پیش فرض این است که این هواپیما در قعر دریا باشد. البته این پیش فرض است و بنابر تحقیق‌های آتی تغییر می‌کند.»

      پس از گم شدن هواپیمایی مالزیایی در اوایل سال جاری میلادی شرکت بیمه «آلیانز» اعلام کرد که به بازار بیمه حدود ۳۵۰ میلیون دلار خسارت وارد شده است که بسیار بیش از آن چیزی بود که در ابتدا تخمین زده می شد چرا که هزینه جستجو محاسبه نمی شد و بنابراین میزان خسارت ها افزایش یافت.

      همچنین هواپیمای مسافربری از نوع بوئینگ ٧٧٧ با 298 سرنشین در مسیر پرواز آمستردام در هلند به کوالالامپور، پایتخت مالزی در منطقه‌ای در شرق اوکراین نزدیک مرز روسیه سقوط کرد. به گفته مقامات آمریکایی، سکوی پرتاب این موشک در شهر سنژنه، در منطقه ‌ای در شرق اوکراین در نزدیکی مرز با روسیه قرار داشته که شبه ‌نظامیان جدایی‌طلب بر آن تسلط دارند. این حادثه نیز برای شرکت های بیمه گران تمام شد.

      «دنیس سوجرو» یکی از مدیران استاندارد اند پورز، در این باره گفت: هزینه ها بین بیمه های هوایی جهان و بیمه های اتکایی تقسیم می شود و بدون شک باری که به دوش بیمه گران آسیایی تحمیل می شود، بسیار کمتر از آنی است که آنان در حوادث گذشته شاهد آن بودند. این شرایط به خوبی قابل مدیریت است و افراد زیادی در این زمینه ایفای نقش خواهند کرد.

      "شکور یوسف" تحلیلگر موسسه اقتصادی "استاندارد اند پورز" در این باره گفت: اینگونه حوادث همواره بر شهرت خطوط هوایی تاثیرات منفی بر جای می گذارد و اکنون شرکت بیمه ای که با خطوط هوایی مالزی قرارداد داشته است نیز باید غرامت ناگهانی هنگفتی را بپردازد.

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
    • نمایش بنرهای صفحات پورتال
      نوع محتوا در تنظیمات بلاک انتخاب نشده است.