• هک شدن شرکت "سونی" صنعت بیمه را برآشفت

      کارشناسان در شرکت "ایر" بر این باورند که تهدیدهای دنیای دیجتیال در سال های اخیر گذشته به شدت افزایش یافته است و دامنه نفوذ این ریسک ها روز به روز گسترش می یابد؛ این در حالی است که اکثر فعالان در صنعت بیمه با توجه به مدل های کنونی قادر به مقابله مناسب با این پدیده نیستند.

      پس از هک شدن شرکت "سونی پیکچرز" توسط افراد ناشناس، کارشناسان در صنعت بیمه به این نتیجه رسیدند که به مدل های جدیدی برای مبارزه با تهدیدهای سایبری نیازمندند.

      به گزارش سایت تخصصی صنعت بیمه به نقل از لایو اینشورنس، دو شرکت "آر ام اس" و "ایر" که در زمینه ارائه مدل های جدید به صنعت بیمه کمک می کنند، تلاش های خود را به منظور ارائه الگوهای جدید برای مبارزه با حملات سایبری آغاز کردند و به شدت بر دنیای دیجیتال متمرکز شدند. آنان امیدوارند که بتوانند مدل های جدیدی را در اختیار بیمه گران قرار دهند.

      کارشناسان در شرکت "ایر" بر این باورند که تهدیدهای دنیای دیجتیال در سال های اخیر گذشته به شدت افزایش یافته است و دامنه نفوذ این ریسک ها روز به روز گسترش می یابد؛ این در حالی است که اکثر فعالان در صنعت بیمه با توجه به مدل های کنونی قادر به مقابله مناسب نیستند.

      در این گزارش آمده است در حالی که شرکت بزرگی مانند سونی در برابر چنین حملاتی بیمه شده است اما بیمه نامه های کنونی عموما قادر به پرداخت و جبران تمامی خسارت های سایبری نیستند چرا که صنعت بیمه برای مقابله با این پدیده، احتیاج به محصولات حمایتی نوین و مدل های جدید دارد.

      در آخرین تحقیقات انجام شده آمده است که به طور میانگین هزینه حملات سایبری در ایالات متحده آمریکا 5.9 میلیون دلار است. این هزینه برای حمله ای متوسط که خسارتی محدود به شرکت و مشتریانش وارد می کند، پیش بینی شده است و حملات اصلی بسیار سنگین هستند. تخمین های اولیه نشان می دهد که به شرکت سونی در حدود 100 میلیون دلار خسارت وارد شده است.

      همچنین در تحقیق انجام شده توسط شرکت "مک کافی" آمده است که میزان خسارت های مالی حملات سایبری به اقتصاد جهانی در یک سال به بیش از 575 میلیارد دلار می رسد. بنابراین در مدل های جدید تلاش می شود تا صنعت بیمه بهتر و کامل تر از گذشته از اقتصاد جهانی در برابر چنین حملاتی حمایت کند.

      صنعت بیمه اکنون در تلاش است تا به درک درستی از دنیای دیجیتال و تهدیدها در 15 سال گذشته برسد. بسیاری از بیمه گران همچنان سعی می کنند تا این ریسک ها بشناسند و به همین دلیل نمی توانند محصولات مناسبی به مشتریان خود ارائه کنند.

      خبر هک شدن شرکت "سونی پیکچرز" همراه شد با موضوع قطع چندین ساعته کل اینترنت کره شمالی که بسیاری از تحلیلگران امور سایبری، این دو موضوع را در ارتباط با یکدیگر قرار دادند و تقدم و تأخر زمانی آن‌ ها را نشانه‌ هایی از درگیری در یک جنگ غیر مستقیم در فضای سایبری دانستند. آیا قطع اینترنت کره شمالی یک انتقام‌جویی از این کشور برای هک شرکت سونی بوده است؟

      به گفته کارشناسان در ابتدا درباره اینکه آیا کره شمالی، ‌پشت صحنه هک شدن اطلاعات شرکت سونی پیکچرز بوده است یا خیر، نمی ‌توان‌  حکم جدی صادر کرد. دلیل این عدم قطعیت، ناشی از ذات حملات سایبری و عدم توان تشخیص ماهیت و مکان مدیریت و فرماندهی آن است. بعد از هک شدن این شرکت، کاخ سفید مستقیم‌ انگشت‌ اتهام را به سوی کره شمالی دراز کرد و دلایل آن را از جمله انتشار فیلم "مصاحبه" دانسته که در آن قرار است طی یک مصاحبه، کیم جونگ اون به قتل برسد. همچنین قرابت این حمله سایبری با انتشار اطلاعات مربوط به نیروگاه اتمی کره جنوبی نیز برای بسیاری، نشان‌ از دست پنهان کره شمالی در این حمله دارد.

      در جریان حمله سایبری به شرکت سونی، هکر‌ها با مدیران این شرکت از طریق ایمیل ارتباط بر‌قرار کرده و از آن‌ ها تقاضای پول کرده بودند. هیچ اشاره‌ای به فیلم مصاحبه یا کره شمالی در این تماس ‌ها نشده بود. بعد از آن نیز هکر‌ها با انتشار تصاویر اسکلت‌ هایی بر ‌رایانه‌ های سونی، این شرکت را تهدید به انتشار اطلاعات خصوصی آن در صورت بی ‌توجهی به خواست آن ‌ها کردند. باز هم هیچ اشاره‌ای به فیلم مذکور و کره شمالی نشده است. از سویی هیچ ‌گاه سابقه نداشته است که حملات سایبری با پشتیبانی دولتی، اقدام به انتشار تصاویری نظیر تصاویر جمجمه بر روی رایانه ‌های قربانی کنند، زیرا این اقدام به نوعی منجر به افشای اطلاعاتی در خصوص حمله خواهد شد.

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
    • نمایش بنرهای صفحات پورتال
      نوع محتوا در تنظیمات بلاک انتخاب نشده است.