• بیمه مرکزی میزبان مدیران فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان های تابعه وزارت اقتصاد بود

      پانزدهمین نشست کمیته تعامل پذیری وزارت امور اقتصادی و دارایی با حضور مدیران فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ها و سازمان های تابعه در بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران برگزارشد

      به گزارش اداره کل روابط عمومی بیمه مرکزی، در این نشست، مهندس نوروزی مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی ضمن ارائه گزارشی جامع از دستاوردهای بیمه مرکزی در این زمینه گفت: بیمه مرکزی اقدامات خود را در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، از سال ۱۳۹۰ آغاز کرده که با تغییر مدیریت در دولت تدبیر و امید روند انجام این فعالیت ها سرعت یافته است.
      وی از راه اندازی سامانه نظارت و هدایت الکترونیکی بیمه مرکزی با عنوان "سنهاب" خبر داد و افزود: این سامانه با هدف  مکانیزه نمودن تمام مراودات اطلاعاتی درون و خارج از صنعت بیمه و نظارت مستمر و دقیق بر امر بیمه گری شرکت های بیمه و در راستای دفاع از حقوق بیمه گذاران راه اندازی شده است.
      نوروزی با اشاره به نقش کاربردی این سامانه در رصد برخط (آنلاین) فعالیت شرکت های بیمه خاطر نشان کرد: بیمه مرکزی با راه اندازی سامانه سنهاب توانسته  گام موثری در ساماندهی و شناسایی عوامل شبکه فروش صنعت بیمه بردارد.
      مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی از راه اندازی سامانه سیماب (سامانه یکپارچه مکاتبات الکترونیکی بیمه)، ایجاد شبکه اینترانت صنعت بیمه مبتنی بر MPLS  و احداث مرکز داده بیمه مرکزی به عنوان دیگر اقدامات این دفتر نام برد.
      در پایان مدیران فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ها و سازمان های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی پس از بحث و تبادل نظر در خصوص جزئیات اقدامات بیمه مرکزی و سامانه های ارائه شده، از بخش های مختلف مرکز داده احداث شده بازدید نمودند.
      شایان ذکر است، کمیته تعامل پذیری وزارت امور اقتصادی و دارایی با هدف تسهیل و تعامل مکانیزه سازمان های عضو برای حصول به سامانه یکپارچه اقتصادی کشور به دبیری دکتر رضوی مشاور وزیر و رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری تشکیل شده است.

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
    • نمایش بنرهای صفحات پورتال
      نوع محتوا در تنظیمات بلاک انتخاب نشده است.