• معاون اول رئیس جمهور در همایش بیمه و توسعه عنوان کرد: نقش بیمه مرکزی به عنوان نهاد نظارتی باید تقویت شود

      دانش بیمه‌ای این صنعت را از فعالیت‌های سنتی خارج کرده و نحوه بازاریابی، مدیریت، سنجش و ارزیابی آن را توسعه داده است

      اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در بیست و یکمین همایش بیمه و توسعه با بیان اینکه صنعت بیمه نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور دارد، گفت: دانش بیمه‌ای این صنعت را از فعالیت‌های سنتی خارج کرده و نحوه بازاریابی، مدیریت، سنجش و ارزیابی آن را توسعه داده است و در کنار آن باید نقش بیمه مرکزی به عنوان نهاد نظارتی تقویت شود.

      به گزارش اداره کل روابط عمومی بیمه مرکزی، معاون اول رییس جمهورافزود: در حال حاضر برخی فعالیت های اقتصادی به اندازه محیط اقتصاد کشور بزرگ نشده است و این موضوع باید آسیب شناسی شود به عنوان مثال نظام بانکی متناسب با رشد بنگاه‌های اقتصادی رشد نکرده است و حجم فروش تعداد قابل توجهی از بنگاه‌های فعلی ایران بیش از ظرفیت بانک‌های کشور است.
      جهانیگری با اشاره به اجرایی شدن سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و ورود بخش خصوصی به فعالیت های اقتصادی کشور تصریح کرد: با وجود برداشته شدن محدودیت های ورود بخش خصوصی به فعالیت‌های اقتصادی طبق این اصل بخش خصوصی آن طور که باید رشد نکرده است.
      وی با بیان اینکه سیستم بانکی و بیمه ای باید رویکرد جدی در عرصه اقتصاد داشته باشند تصریح کرد: در اقتصاد مقاومتی توسعه پایدار مطرح است و با توجه به اینکه صنعت بیمه می تواند بخش قابل توجهی از ریسک ها را کاهش دهد بیمه ها می توانند نقش خود در اقتصاد را پررنگ تر کنند.
      وی افزود: در حال حاضر۶۵۰ هزارمیلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود دارد که حجم بالایی است و این نقدینگی می تواند به بخش هایی هدایت شود که رشد و توسعه کشور را به همراه داشته باشد و یا اینکه می تواند موجب بهم ریختگی اقتصاد شود.
      جهانگیری هدایت نقدینگی جامعه به سمت بازار سرمایه را اقدام مثبتی برشمرد و گفت: بازار سرمایه می تواند این نقدینگی را به سمت تولید سوق دهد و اگر صاحبان سهام در ایران مطمئن باشند که بیمه ریسکشان را پوشش می‌دهد حتما بیمه را نسبت به بانک ترجیح می‌دهند.
      معاون اول رییس جمهور با اشاره به تدوین قانون برنامه ششم توسعه تصریح کرد: متولیان صنعت بیمه باید از این فرصت بهره بگیرند تا ارزیابی دقیقی از صنعت بیمه فعلی داشته باشند همانطور که برنامه پنجم توسعه به  شرکت های بیمه خارجی اجازه فعالیت داد تا زمینه رقابتی شدن این صنعت مهیا شود.
      وی با اشاره به ظرفیت‌های قانون برنامه پنجم توسعه برای حضور شرکت‌های بیمه خارجی و افزایش رقابت در این صنعت گفت: حتما یکی از آسیب‌های صنعت بیمه مسئله دولتی بودن آن است، بنابراین از همه دست‌اندرکاران بیمه می‌خواهیم که ضمن ارزیابی دقیق وضعیت در تدوین قانون برنامه ششم دولت را یاری کنند.
      جهانگیری تصریح کرد: تلاش می‌کنیم در برنامه ششم به صنعت بیمه به طور ویژه توجه کنیم تا محدودیت‌ها برطرف و زمینه حضور بخش خصوصی فراهم شود.

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
    • نمایش بنرهای صفحات پورتال
      نوع محتوا در تنظیمات بلاک انتخاب نشده است.