• سال 2015؛ سال شکوفایی بیمه در بازارهای نوظهور

      در بازارهای نوظهور اقتصادی در آسیا این رشد متغییر نخواهد بود و در هر دو بخش می توان شاهد رشد 13 درصدی بود؛ در چنین شرایطی نرخ ها نیز اعداد دو رقمی را تجربه خواهند کرد. بنابراین این کشورها همچنان به عنوانی مناطق تحت توجه بازیگران جهانی باقی می مانند.

      چشم انداز صنعت بیمه در بازارهای نوظهور آسیایی بسیار مطلوب است.

      به گزارش سایت تخصصی صنعت بیمه به نقل از ایشا اینشورنس ریویو، "سوئیس ری" قدیمی ترین بیمه گر اتکایی جهان در گزارشی آورده است که در هر دو بازار بیمه عمر و غیرعمر حق بیمه حقیقی در بازارهای نوظهور اصلی در سال 2015 و 2016 میلادی رشد با ثباتی را خواهد داشت.

      در بازارهای نوظهور اقتصادی در آسیا این رشد متغییر نخواهد بود و در هر دو بخش می توان شاهد رشد 13 درصدی بود؛ در چنین شرایطی نرخ ها نیز اعداد دو رقمی را تجربه خواهند کرد. بنابراین این کشورها همچنان به عنوانی مناطق تحت توجه بازیگران جهانی باقی می مانند.

      این در حالی است که این شرکت اروپایی برای بازار صنعت بیمه در اروپای شرقی و مرکزی و بازار آفریقا شرایط دیگری را متصور شده است. طبق این گزارش این دو منطقه مستثنی خواهند بود و به دلیل بازیابی اقتصادی، رشد ضعیفی را تجربه خواهند کرد. همچنین بازار بیمه در قاره آفریقا به ویژه آفریقای جنوبی به دلیل کوچک بودن انداز این بازار، رشد خوبی نمی کند.

      وب سایت خبری بلومبرگ نیز با اشاره به رشد اقتصادی جهان در گزارشی آورده است که دلیل رشد ارزش را می توان ارایه آمارهایی مبنی بر رشد فعالیت های تولیدی و رشد درآمد بخش تولیدات صنعتی در کشور چین دانست. چین بزرگترین اقتصاد آسیا است و عملکرد اقتصادی این کشور می تواند روی بخش های مختلف اقتصادی آسیا و دنیا تاثیر بگذارد . تاثیر خوش بینی نسبت به آینده اقتصادی چین روی بازار ارز آسیا مساله ای بود که در هفته گذشته اتفاق افتاد.

      پیش از این به دلیل روند کاهشی نرخ رشد اقتصادی چین بسیاری بر این باور بودند که اقتصاد آسیا وارد دوره رکود می شود اما بعد از اینکه آمارهای امیدوار کننده در مورد وضعیت اقتصادی چین ارایه شد و پیش بینی رکود احتمالی کاملا از بین رفت، بازارهای ارز هم عکس العمل نشان دادند و ارزش ارزهای آسیایی در مقابل دیگر ارزهای دنیا رشد کرد.

      همچنین انتظار می رود در سال جاری میلادی بیمه عمر شتاب بیشتری داشته باشد چراکه بازار هند و چین در حال بازیابی هستند. در هند بهبود احساس مشتریان و شرایط بازار باید از تقاضاها برای محصولات بازنشستگی پشتیبانی کند. در چین نیز شدت قوانین در محصولات مدیریتی و همچنین تغییرات اعمال شده در بخش بانک-بیمه به شدت تقاضاها را افزایش داده است.

      طبق گزارش سوئیس ری، انتظار می رود تجارت در بخش بیمه غیرعمر در بازارهای نوظهور در سال های 2015 و 2016 باحفظ سود پایدار کنونی بازیابی شود. این شرکت اروپایی نیز بر این باور است که بخشی از این شرایط را جهان مدیون دولت چین است. پکن با حمایت همه جانبه از صنعت بیمه خود توانست به این بازار رونق ببخشد.

      حق بیمه عمر نیز در بازارهای نوظهور آسیایی انتظار می رود همچنان قوی و پایدار باقی بماند همچنانکه در سال جاری میلادی شاهد آن بودیم. در این سال میزان حق بیمه عمر رشد 67 درصدی را تجربه کرد که این رشد در قیاس با رشد 64 درصدی سال پیش از آن بسیار خوب بوده است. به طور کل می توان گفت که انتظار می رود بیمه عمر در این بازارها در دو سال آینده رشد خوبی داشته باشند.

      توسعه و پیشرفت بازار بیمه عمر در آمریکای لاتین، خاورمیانه و آفریقای شمالی به زودی رقم می خورد اما پیشرفت این بازار در اروپای مرکزی و شرقی و همچنین صحرای آفریقا با کندی همراه خواهد بود.

      شرکت سوئیس ری قدیمی ‌ترین شرکت بیمه از این نوع و یکی از بزرگترین شرکت ‌های بیمه دنیا است. این شرکت به دلیل فعالیت ‌های بین ‌المللی و اعتبار بیمه‌ ها در جهان زبانزد است. بخش اصلی فعالیت این شرکت در انتقال ریسک، تامین مالی برای ابقای ریسک و مدیریت سرمایه است. سوئیس ری بیش از 70 دفتر در 30 کشور جهان دارد.

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
    • نمایش بنرهای صفحات پورتال
      نوع محتوا در تنظیمات بلاک انتخاب نشده است.