• "ابولا" تاثیری منفی بر صنعت بیمه نمی گذارد

      درصد نفوذ بیمه در کشورهای که به شدت به این ویروس آلوده شده اند مانند آفریقای غربی بسیار پایین است و بیمه گران جهانی کمتر از آنچه تصور می شود با این ویروس مواجه هستند.

      یکی از بزرگترین شرکت های بیمه جهان با انتشار گزارشی اعلام کرده است که ابولا تاثیری منفی و طولانی مدتی بر صنعت بیمه جهان نمی گذارد.

      به گزارش سایت تخصصی صنعت بیمه به نقل از لایو اینشورنس، پس از تلاش های جدی برای مبارزه با ویروس ابولا در سرتاسر جهان و به ویژه در کشورهای آفریقایی که این بیماری شیوع پیدا کرده است، اکنون انتظار نمی رود که این ویروس تهدیدی جدی و خطرناکی باشد. به طور کل می توان گفت که ابولا بر بخش بیمه تاثیر نمی گذارد.

      شرکت بیمه "سوئیس ری" در آخرین گزارش خود با نام "بررسی بیمه جهانی در سال 2014 و چشم انداز آن در 16/2015" آورده است که این ویروس به چند دلیل دیگر تهدید به شمار نمی رود؛ نخست آنکه از شیوع آن به مناطق دیگر جلوگیری شده است؛ همچنین بازارهای توسعه یافته اقدامات ویژه ای را برای مهار این ویروس و عدم شیوع آن انجام داده اند. از سوی دیگر، واکسن این ویروس اگرچه به طور کامل آزمایش و مورد تایید قرار نگرفته، اما اکنون از آن به خوبی استفاده می شود.

      ابولا نوعی بیماری ویروسی و کشنده است که از ویروسی به همین نام ناشی می‌ شود. نام ویروس این بیماری از یکی از رودخانه‌ های کشور زئیر، که امروزه جمهوری دموکراتیک کنگو نام دارد، گرفته شده است. این بیماری برای اولین بار در کشور کنگو دیده شد. این ویروس از طریق تماس با خون یا مایعات بدن حیوان آلوده منتقل می‌شود که معمولاً شامل میمون‌ها و یا خفاش‌های میوه‌خوار هستند.  انتقال بیماری از طریق هوا هنوز در محیط طبیعی به ثبت نرسیده است. آمار قربانیان بیماری ابولا از هفت کشور لیبریا، سیرالئون، گینه، نیجریه، سنگال، اسپانیا و آمریکا گزارش شده است.

      در این گزارش تاکید شده است که اگر تعداد افراد مبتلا به شدت افزایش یابد، بدون شک بر بازار بیمه تاثیر بسزایی می گذارد. همچنین اگر هزینه آزمایش ها، واکسیناسیون و درمان بیش از حد افزایش یابد، این بیماری بر بیمه درمان نیز تاثیرات منفی خواهد گذاشت.

      از سوی دیگر نمی توان اثرات این بیماری را بر بیمه های اموال و دارایی ها نادیده گرفت چراکه جبران نیروی انسانی از دست رفته و ایجاد وقفه در تجارت ها خود عامل بسیار مهمی است. اما درصد نفوذ بیمه در کشورهای که به شدت به این ویروس آلوده شده اند مانند آفریقای غربی بسیار پایین است و بیمه گران جهانی کمتر از آنچه تصور می شود با این ویروس مواجه هستند.

      احتمال گرفتن ویروس ابولا در ایالات متحده آمریکا بسیار حداقلی است اما از آنجایی که مردم روزانه اخباری را درباره ورود این ویروس به آمریکا می شنوند، این نگرانی به وجود آمده است که آیا بیمه درمان همگانی هزینه های بالایی این بیماری را می پردازد یا خیر. بعلاوه برخی از جوانب این ویروس همچنان ناشناخته است که این مسئله نگرانی های زیادی را به وجود می آورد.

      شرکت سوئیس ری قدیمی ‌ترین شرکت بیمه از این نوع و یکی از بزرگترین شرکت ‌های بیمه دنیا است. این شرکت به دلیل فعالیت ‌های بین ‌المللی و اعتبار بیمه‌ ها در جهان زبانزد است. بخش اصلی فعالیت این شرکت در انتقال ریسک، تامین مالی برای ابقای ریسک و مدیریت سرمایه است. سوئیس ری بیش از 70 دفتر در 30 کشور جهان دارد.

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
    • نمایش بنرهای صفحات پورتال
      نوع محتوا در تنظیمات بلاک انتخاب نشده است.