• آسمانخراش ها مشکل جدید بیمه گران

      آسیای شرقی اکنون خانه 48 درصد ساختمان‌های بلند جهان است و تنها در چهار سال گذشته بیش از نیمی از یکصد برج جهان در این منطقه از جهان ساخته شده‌اند؛‌ 90 درصد در چین، آسیای شرقی و خاورمیانه. به گزارش سایت تحلیلی-خبری ایین به نقل از سایت تخصصی صنعت بیمه از ایشا اینشورنس ریویو، تعداد ساختمان‌های مرتفع با بلندی بیش از 300 متر در جهان طی هفت سال گذشته سه برابر شده‌اند و به رقم 101 عدد رسیده‌اند.

      طبق گزارش شرکت بیمه "آلیانز" با عنوان "ارزیابی خطرات ساختمان مرتفع و  زیرساخت‌ها"، این در حالی است که از سال 1930 تا 1995 میلادی، تنها 15 برج بلند در جهان ساخته شده بود.
      در ادامه این گزارش آمده است که انتظار می‌رود نیمی از 20 ساختمان بلند جهان در سال 2020 میلادی  در چین ساخته شوند. در حال حاضر از یکصد ساختمان بلند جهان،‌ 30 ساختمان در این کشور وجود دارد و شرایط گواه آن است که به دلیل ساخت و ساز آسان این روند رشد دوبرابری داشته باشد. اکنون تجار بشماری در چین آماده سرمایه گذاری هستند و از سوی دیگر، هزینه ای کارگران و دستمزدها بسیار پایین است.
      شرکت بیمه "ای جی سی اس" یکی از شرکت‌های اتکایی که بسیاری از ساختمان‌های بلند جهان از جمله برج سه هزار و 280 فوتی در جده عربستان سعودی را تحت پوشش قرار داده، در این باره می‌گوید: از آنجایی که آخرین نسل ساختمان‌های بلند به اندازه‌های جدیدی رسیده‌اند، رشد ساختمان‌ها بلندمرتبه، چالش‌های جدیدی را به وجود آورده است. همچنین با شتاب گرفتن ساخت و سازها روند بیمه شدن این ساختمان‌ها نیز بسیار پیچیده شده است.
      تا سال 1998 بلندترین آسمان خراش‌های جهان همیشه در آمریکا قرار داشتند. اما هنگامی که برج‌های "پتروناس" در مالزی ساخته شدند، این وضعیت تغییر کرد. این برج‌های دوقلو تا سال 2004 مقام بلندترین ساختمان جهان را حفظ کردند. در این سال، ساختمان 101 تایپه که 88 متر بلندتر بود، بلندترین ساختمان جهان شد. اکنون این عنوان قرار است به برج عظیم الجثه "پادشاهی" در عربستان برسد و آنطور که گفته می‌شود ارتفاع این برج در حدود یک کیلومتر است. کار ساخت این ساختمان در سال 2017 میلادی به اتمام خواهد رسید.
      به باور تحلیلگران، این ساختمان‌ها با خطرات جدی مواجه هستند و در صورت وارد شدن آسیب،‌ خسارت‌های کلانی باید پرداخت شود. به همین دلیل بیمه گران در حال مشاوره و بررسی روند موجود هستند تا بتوانند بیمه نامه‌ای را ارائه کنند که تمامی جوانب را در بربگیرد. به همین دلیل برای بیمه گران هر ساختمان، شرایط خود را دارد و برای هر پروژه با درنظرگرفتن شرایط و خطرات ویژه باید برنامه ریزی مختلفی صورت بگیرد. از سوی دیگر، شرح اطلاعات مدیریتی برای سهامداران ضروری است.

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
    • نمایش بنرهای صفحات پورتال
      نوع محتوا در تنظیمات بلاک انتخاب نشده است.