• عدم تناسب بیمه های ایرانی با نیاز بازار هدف

      در ایران 76 میلیونی، تنها 6 میلیون نفر خود را بیمه زندگی کرده اند و به دلیل پایین بودن سرانه درآمدی در ایران، بسیاری از افراد بیمه عمر و زندگی را ضروری نمی دانند، این در حالی است که در صورت دریافت بیمه زندگی بسیاری از نیازهای افراد در طول عمر خود از سوی بیمه تامین می‌شود.

      به گزارش سایت تحلیلی-خبری آیین و به نقل از روزنامه تعادل، متاسفانه بیمه عمر و زندگی به عنوان یک خدمت لوکس در بین افراد جا افتاده است، اما یکی از اساسی ترین عوامل در بالا بردن سطح امید به زندگی و حتی رشد اقتصادی جامعه  بیمه عمر و زندگی است.

      زیرا هر چه افراد به زندگی امیدوار باشند، تلاش و فعالیت آنها دوچندان می‌شود و این مهم نیازمند فرهنگسازی و فراهم ساختن زیرساختهای درست اقتصادی، و شرایط توسعه این بیمه‌ها همانند سایر کشورها  است.
      در حال حاضر به دلیل  تورم و پایین آمدن ارزش پول ملی، بسیاری از خسارت‌های پرداختی از سوی بیمه‌ها با هزینه و سطح خسارت هماهنگی ندارد و این ارقام با تاخیرافزایش می یابد و در نتیجه خسارت دیدگان به خصوص در بخش تولید و صنعت را به شدت دچار دردسر کرده است.

      همچنینین باید توجه داشت  که گردش بالای سرمایه در بنگاه اقتصادی این مساله را که باید به بیمه به عنوان پشتوانه امنیت سرمایه و تجهیزات و حتی درآمد  توجه کنیم مطرح ساخته است و به همین خاطربسیاری از بنگاه‌های اقتصادی که در شهرکهای صنعتی حضور دارند به بیمه کردن سرمایه، تجهیزات و منابع انسانی خود اهمیت می‌دهند اما هنوز بسیاری از صنایع کوچک وجوددارند  که بیمه را برای جبران احتمالی خسارت‌های خود ضروری نمی دانند، زیرا احتمال وقوع حوادث را جدی نمی گیرند.

      از آن جا که ایران جزو کشورهای حادثه خیز و همراه با بلایای طبیعی  است و حوادث غیرمترقبه در بنگاه‌های اقتصادی اتفاق  می افتد، وخسارتهای جبران‌ناپذیری را برای افراد به همراه  دارد،  به دلیل عدم توجه به انتخاب بیمه تخصصی مناسب توان جبران از سوی افراد و بنگاه ها امکانپذیر نیست. در صورتی که اگر از بیمه به عنوان حامی خود بهره گیرند، بسیاری از این هزینه‌ها قابل جبران است.

      همچنین با هدف نوآوری و خلاقیت در شبکه فروش و جذب بازارهای جدید ما نیازمند ابتکار و خلاقیت در حوزه بیمه هستیم تا کاهش ریسک تولیدکننده، فروشنده و مصرف کننده  را برای بیمه گذار ایجاد کنیم . در کشورهای جهان شبکه  فروش شرکتهای بیمه خصوصی با نوآوری و خلق ایده‌های جدید رشد قابل توجهی در فروش بیمه نامه داشته اند و این رشد به بیش از 100 درصد نیز رسیده است. براین اساس، در ایران بیمه ها باید متناسب با شرایط زندگی و وضعیت اقلیمی کشور، بیمه های جدید را ارائه دهند و ریسک را در مناطق مختلف کشور کاهش دهند.

      اگر بیمه ها می خواهند از جامعه و بازار هدف عقب نباشند، باید قدرت تطبیق خود را با تغییرات ایجاد شده بالا ببرند و به روزتر عمل کنند. زیرا بنگاه‌های موفق اقتصادی برای دستیابی به اهداف خود ساختار درون سازمانی خود را در راستای تغییرات جامعه هدف  تغییر می‌ دهند و با این استراتژی به اهداف سازمانی خود دست پیدا می‌کنند.

      احسان شمشیری

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
    • نمایش بنرهای صفحات پورتال
      نوع محتوا در تنظیمات بلاک انتخاب نشده است.