• دومین بیمه گر اتکایی جهان: می‌توان با افزایش رقابت‌ها مقابله کرد

      با تمرکز بر بازارهای سودده آسیایی می‌توان با افزایش رقابت‌ها در سراسر جهان مقابله کرد.

      به گزارش سایت تخصصی صنعت بیمه به نقل از رویترز، گروه بیمه "سوئیس ری" دومین بیمه گر بزررگ بیمه اتکایی در جهان با انتشار گزارشی اعلام کرد که می‌تواند با افزایش رقابت‌ها که از سوی صندوق‌های بازنشستگی و دیگر بازیگران در صنعت بیمه به وجود آمده، مقابله کند و برای رسیدن به این هدف باید بر بازارهای انعطاف پذیر با رشد بالا مانند بازارهای آسیایی متمرکز شود.

      اکنون انتظار می‌رود که کشورهای آسیای شرقی در چند سال آینده به رشد واقعی حق بیمه‌ها تا حدود 9 درصد برسند و در این مسیر از بازارهای بالغ که رشدی سه درصدی دارند، پیشی بگیرند.

      رویترز همچنین به نقل از "دیوید کول" مدیر مرکز مالی سوئیس ری آورده است که در حالی که قیمت‌ها در بازارهای بالغ تحت فشارند، نرخ‌ها در بازارهای با رشد بالا که این شرکت یک پنجم درآمدش را از آن‌ها دارد، ارتجاعی هستند.

      او همچنین انتظار دارد قیمت‌ها در قیاس با دوره گذشته کاهش یابد، به ویژه زمانی که سوئیس ری درصدد عقد قرارداد با شرکت‌های دیگر و مشتریان خود است. او افزود که به همین دلیل باید در نرخ‌ها بازنگری شود.

      در ادامه این گزارش آمده است که بیمه گران اتکایی در نتیجه تشدید رقابت‌ها به دنبال ورود بازیگران جدید برای نرخ گذاری تحت فشار هستند؛ چرا که نرخ پایین بهره اززمان بحران مالی 2008 و 2009 میلادی، بسیاری از تجار در صندوق‌های بازنشستگی، موسسه‌های آموزشی و کسب و کارهای فردی را بر آن داشت تا برای کسب سود بیشتر در بیمه اتکایی سرمایه گذاری کنند.

      در بزرگ‌ترین قاره جهان سه بازار نوظهور مانند چین، هندوستان و اندونزی دارای پایین‌ترین ضریب نفوذ بیمه اتکایی هستند. این شرایط به شرکت‌های بیمه اتکایی این فرصت را می‌دهد که حوزه فعالیت خود را گسترش دهند. در این گزارش همچنین آمده است که میزان پوشش بیمه اتکایی در آسیا در قیاس با کشورهای دیگر جهان بسیار پایین است. آسیا و استرالیا تقریباً ۱۰ و ۱۵ درصد از میزان حق بیمه اتکایی جهان را به خود اختصاص داده‌اند.

      کل در ادامه گفت: سوئیس ری انتظار دارد که مشتریانش به مراجعه به بیمه‌های اتکایی برای دریافت خدمات و حمایت‌های درازمدت ادامه دهند. ما بر این باوریم که سرمایه‌های در بازار سنتی بیمه اتکایی جایگزین نخواهند شد، هرچند که برخی از آنان تاثیرات منفی بر بازار دارند.

      این بیمه گر اروپایی در ادامه تاکید کرد که بر بازارهای با رشد بالا منتخب متمرکز خواهد شد. این شرکت محدود فعالیتش را در بازارهای با رشد بالا مانند چین، اندونزی و برزیل گسترش می‌دهد. با این استراتژی این شرکت می‌تواند سهم حق بیمه خود را در این مناطق تا سال 2015 میلادی تا 20 تا 25 درصد افزایش دهد. سهم این شرکت در سال گذشته در این بازارها 18 درصد بوده است.

      اقتصاد آسیا فرصت خوبی را در اختیار شرکت‌ها قرار داده است. در حال حاضر ۳۳ درصد تولید ناخالص داخلی جهان در اختیار کشورهای آسیایی است. این قاره همچنین در سال ۲۰۱۲، ۵۹.۲ درصد جمعیت کل جهان را در خود جای داده است.

      صنعت بیمه آسیا در طول یک دهه گذشته سالانه رشدی 15.4 درصدی داشته است. بیمه عمر هم در سطح داخلی و هم بین المللی به مدد رشد قوی اقتصادی، افزایش درآمدهای خانواده‌ها و نفوذ حداقلی محصولات مختلف بیمه ای روزهای خوبی را پشت سر گذاشته است. در حال حاضر، رقابت‌ها به اوج خود رسیده است و نسل جدیدی از مشتریان که نیازمند حمایت‌های قوی هستند، پا به عرصه گذاشته‌اند. هم اکنون می‌توان میزان فروش بیمه عمر در آسیا را چند برابر کرد اما برای رسیدن به چنین هدفی بیمه گران باید استراتژی‌های نوینی را به کار ببندند تا بتواند از فواید پتانسیل‌های موجود بهترین بهره را ببرند.

      سوئیس ری ادامه می‌دهد که دستیابی به شرکت بیمه "سان آلیانز" چین، یکی از زیرمجموعه‌های شرکت بریتانیایی "آر اس ای" به مبلغ 71 میلیون پوند به این شرکت اجازه می‌دهد محصولاتش را مستقیماً در چین به فروش برساند. این شرکت همچنین در سال گذشته با پرداخت 493 میلیون دلار بخشی از سهام شرکت بیمه "نیو چاینا لایف" را به دست آورد.

      شرکت بیمه اتکایی سوئیس ری (Swiss Re) قدیمی‌ترین شرکت بیمه از این نوع و یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های بیمه دنیا است. این شرکت به دلیل فعالیت‌های بین ‌المللی و اعتبار بیمه‌ها در جهان زبانزد است. بخش اصلی فعالیت این شرکت در انتقال ریسک، تأمین مالی برای ابقای ریسک و مدیریت سرمایه است. سوئیس ری بیش از 70 دفتر در 30 کشور جهان دارد.

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
    • نمایش بنرهای صفحات پورتال
      نوع محتوا در تنظیمات بلاک انتخاب نشده است.