• حرکت کند خلیج فارس به سوی بیمه سایبر

      حوزه‌خلیج‌فارس به منطقه‌ای مهم در زمینه تنش‌های سایبری مبدل شده است. فضای سایبری به حوزه‌ای برای‌تقابل‌های پنهانی تبدیل شد.

      شرکت‌ها و موسسه‌های فعال در خلیج‌فارس به دلیل بی توجهی به مسائل امنیتی، با حملات بیشتری در دنیای مجازی رو به رو خواهند شد.

      به گزارش سایت تخصصی صنعت بیمه به نقل از ایشا اینشورنس ریویو، افزایش تعداد کارمندانی که در محدوده خلیج فارس با وسایل شخصی و از طریق اینترنت به شبکه‌های کامپیوتری خود در محل کار متصل می‌شوند، باعث شده است که امنیت در این مناطق از سال 2003 شرایط بدتری را تجربه کند.

      متخصصان هشدار می‌دهند که روند رو‌به‌رشدکارمندان مشتاق به استفاده از فضای مجازی از سوی دیگر این منطقه را هدف جنایات و جرائم سایبری کرده است. بنابراین شرکت‌ها باید اقدامات احتیاطی بیشتری را در نظر بگیرند.

      "هانی نوفال" مدیر راه‌حل‌های هوشمندامنیتی در یکی از شرکت‌های خلیج‌فارس در این باره گفت: امنیت داخلی توسط کارمندان در زمان اتصال به اینترنت و فعالیت‌های آنلاین جدی گرفته نمی‌شوند و آنان مسئولیت عواقب کار خود را نمی‌پذیرند.

      حوزه خلیج ‌فارس به منطقه‌ای مهم در زمینه تنش‌های سایبری مبدل شده است. فضای سایبری به حوزه‌ای برای‌تقابل‌های پنهانی تبدیل شده که در یک‌سوی آن آمریکا، رژیم اسرائیل و دیگر کشورها قرار دارند و در سوی دیگر ایران و روسیه. ایران در زمینه توسعه توانایی‌های سایبری از کشورهای شورای همکاری خلیج ‌فارس بسیار پیشی گرفته است و قابلیت‌های خود را در زمینه نظارت بر مخالفت‌های داخلی و همچنین استفاده از هکرها برای ایجاد اختلال در اهداف خارجی یا حمله به آن‌ها گسترش داده است.

      طبق تحقیقات انجام شده، حوادث امنیتی که توسط کارمندان داخلی روی داده،‌ در 12 ماه گذشته از 35 درصد در سال 2013 به 58 درصد صعود داشته است. براساس این بررسی 64 درصد از شرکت‌ها و موسسه‌های فعال، تنها 15 درصد یا حتی کمتر از کل بودجه خود را برای امنیت فعالیت‌های آنلاین کارمندانشان با ابزار شخصی هزینه و سرمایه‌گذاری کرده‌اند. در چنین شرایطی کل تجارت و عملیات این شرکت‌ها با خطر مواجه می‌شوند.

      نوفال پیشنهاد می‌دهد، مامی‌دانیم که این منطقه هدف نخست حملات سایبری است، بنابراین باید در تأمین امنیت خود تجدیدنظر کنند.

      در این‌گزارش‌آمده است: "طبق این بررسی که در میان یک هزار و 60 کارمند متخصص در کشورهای نظیر امارات متحده عربی،‌ عربستان سعودی، قطر، عمان و کویت انجام شده، امنیت‌اطلاعاتی همچنان بزرگ‌ترین نگرانی شرکت‌هاست که باید آن را با خود تطبیق دهند. به هر حال، بیش از 40 درصد کارمندان از کمترین میزان امنیت در هنگام کار با سیستم‌های خود برخوردارند."

      به گفته کارشناسان، حملات سایبری ابزاری جدید برای قدرت ملی است. این ابزار وسیله ‌ای برای فشار، تاثیرگذاری و جنگ به دست می‌دهد. استفاده از فنون سایبری به عنوان ابزار اطلاعاتی به دهه 80 میلادی باز می‌گردد و حملات سایبری نظامی اول بار در دهه 90 میلادی مشاهده شد.

      اکنون استفاده از ابزار و فنون سایبری به عنوان ابزار قدرت ملی به امری رایج در کشورهای خلیج ‌فارس مبدل شده است. حوزه خلیج ‌فارس به نقطه مهمی در عرصه تنش‌های سایبری مبدل شده چراکه در این منطقه فعالیت‌های زیادی انجام می‌پذیرد و احتمال محاسبات نادرست و بالا گرفتن تنش‌ها همیشه بیشتر است.

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
    • نمایش بنرهای صفحات پورتال
      نوع محتوا در تنظیمات بلاک انتخاب نشده است.