• طراحی بیمه‌نامه‌های جدید با توجه به «فرد، اتومبیل و کاربری»

      رئیس پژوهشکده بیمه از طراحی بیمه‌نامه‌های جدید شخص ثالث با توجه به فرد، اتومبیل و کاربری خبر داد و گفت: توجه به فرد، اتومبیل و کاربری آن سه مولفه اصلی در طراحی بیمه‌نامه‌های جدید شخص ثالث است و به‌زودی این بیمه‌نامه‌های جدید پس از اتمام بررسی به بیمه مرکزی پیشنهاد خواهد شد.

      به گزارش «ایرنا»، غدیر مهدوی در جمع خبرنگاران بیان کرد: براساس این طرح یک روش شناسایی میزان رانندگی افراد این است که از طریق کارت‌های سوخت، میزان رانندگی صاحب کارت مشخص می‌شود و سپس می‌توان بیمه‌نامه‌هایی با نرخ‌های مختلف صادر کرد. وی یکی از طرح‌های پژوهشکده را بررسی وضعیت بیمه شخص ثالث عنوان و اظهار کرد: در این زمینه وضعیت بیمه شخص ثالث در 30 کشور دنیا بررسی شده و در این رابطه نیز پیشنهادهایی ارائه شده و طبق طرح مذکور که به شورای‌عالی بیمه خواهد رفت، بیمه‌نامه‌های جدیدی تدوین خواهد شد.

      مهدوی میزان رانندگی افراد را از زمینه‌های قابل بررسی در این طرح اعلام کرد و افزود: از طریق میزان مصرف بنزین در کارت‌های سوخت می‌توان دریافت که افراد تا چه میزان رانندگی می‌کنند. این مقام مسوول در صنعت بیمه گفت: بنابراین از این طریق می‌توان حق بیمه‌های متفاوتی را برای افراد تعیین کرد. همچنین پژوهش دیگری برای ارائه نرخ نامه مشورتی به صنعت بیمه در دست بررسی است که می‌تواند مبنای محاسبه در صنعت بیمه کشور قرار گیرد. به گفته وی، بررسی اصلاح بیمه‌نامه‌های شخص ثالث نیز نیاز به بانک اطلاعاتی دارد که البته این بانک از چند سال گذشته در بیمه مرکزی ایجاد شده و می‌تواند مبنایی برای بیمه‌نامه‌های شخص ثالث باشد.

      وی درباره اقدامات یک‌سال گذشته پژوهشکده بیمه، افزود: بیمه یک محصول پیچیده است که فضای خاصی را می‌طلبد. قیمت‌گذاری در صنعت بیمه و ارائه محصول در این صنعت به نحوی است که هزینه‌ها بعد از تولید محصول مشخص می‌شود؛ بنابراین باید در صنعت بیمه قیمت محصول را برآورد و عرضه کنیم. وی با بیان اینکه حتی برای محاسبه خسارت‌ها و ارزیابی ریسک‌ها نیز نیاز به بررسی است، اظهار کرد: از حدود 8 سال قبل که پژوهشکده بیمه تاسیس شد، آموزش فعالان این صنعت، نمایندگان و کارگزاران به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین ماموریت‌ها دنبال شد.

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
    • نمایش بنرهای صفحات پورتال
      نوع محتوا در تنظیمات بلاک انتخاب نشده است.