• اطلاع رسانی و تبلیغ باید مخاطبان بیمه ای را شگفت زده کند

      حمید نورعلی زاده در گفت وگو با خبرنگار آیین اظهار کرد: اگر چه هزینه مناسبی برای اطلاع رسانی در شرکت های بیمه صورت گرفته اما این هزینه ها منجر به شگفت زدگی یا آگاهی بخشی واقعی نشده است.

      عضو انجمن حرفه ای صنعت بیمه گفت: مشکلات معیشتی طبقه متوسط جامعه، عدم اطلاع رسانی گسترده  از جمله دلایلی است که موجب شده تا اقبال چندانی در خرید بیمه نامه ها یا تکمیل الحاقیه بیمه شخص ثالث وجود نداشته باشد و تبلیغات نیز شگفت زدگی را در مخاطبان ایجاد نکرده است.
      حمید نورعلی زاده در گفت وگو با خبرنگار آیین اظهار کرد: اگر چه هزینه مناسبی برای اطلاع رسانی در شرکت های بیمه صورت گرفته اما این هزینه ها منجر به شگفت زدگی یا آگاهی بخشی واقعی نشده است.
      وی افزود: سهم بهداشت و اقلام مصرفی خانوار به شدت کاهش یافته و دریافت بیمه نامه ها در اولویت زندگی مردم نیست بنابراین طبیعی است که عدم دریافت بیمه نامه ها نیز کاهش یابد.
      مدیر طرح و توسعه بیمه ملت با بیان اینکه در شرایط مشکلات معیشتی طبیعی است که خانواده ها در صورت تمایل قادر به دریافت بیمه نامه ها نباشند، تصریح کرد: در اقتصاد مایل و قادر بودن ملزوم یکدیگرند و طبیعی است که درشرایط منفی بودن چند ساله نرخ رشد اقتصادی توان اقتصادی خانوارها نیز کاهش یافته است.
      نورعلی زاده درباره عدم اطلاع رسانی شرکت های بیمه در خصوص خدمات و نرخ های بیمه اظهار کرد: طبقه متوسط جامعه بیشتر خریداران و مخاطب اصلی صنعت بیمه هستند و شرکت های بیمه نیز تلاش کرده اند از طریق تبلیغات تلویزیونی و بیلبوردهای سطح شهری در زمینه  اطلاع رسانی  فعالیت کنند.
      وی خاطرنشان کرد: اصولی برای ماندگاری ایده در ذهن وجود دارد که اگر هر ایده ای دارای 6 اصل باشد می تواند ایده را ماندگار کند اما شرکت ها از هزینه هایی که صورت گرفته به خوبی استفاده نکرده اند و یکی از اصول این است که پیام ها باید ساده و روان باشد به طور مثال مفهوم الحاقیه برای برخی از افراد نامفهوم است.
      عضو انجمن حرفه ای صنعت بیمه عنوان کرد: متن بلند بالایی در برخی از این بیلبوردهای تبلیغی بیمه وجود دارد و این درحالی است که پیام ها و تبلیغات باید به گونه ای باشد که در یک حرکت گذرا قابل درک باشند.
      نورعلی زاده بیان کرد: اگر چه هزینه مناسبی برای اطلاع رسانی در شرکت های بیمه صورت گرفته اما این هزینه ها منجر به شگفت زدگی یا آگاهی بخشی واقعی نشده است.
      کارشناس صنعت بیمه خاطرنشان کرد: افراد نخبه و حرفه ای باید در این زمینه وارد عمل شود تا بتوان از ابزارها به درستی استفاده کرد .
      وی با تاکید براینکه معیشت مردم بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: بیمه مرکزی به جای تبلیغ الحاقیه باید مدیریت ریسک را اطلاع رسانی کند و با کمپینی اطلاع رسانی مناسبی در مورد مدیریت ریسک انجام دهد تا به این گونه قضا و قدری تصور نشود.

      نورعلی زاده با بیان اینکه مردم باید از فضای سنتی که راکد و ثابت است خارج شوند و به استفاده از ابزارهای مورد استفاده در مدیریت آینده ترغیب شوند، عنوان کرد: گاهی پزشکی می داند که سیگار بد است اما سیگار می کشد و پدری می داند که بیمه برای خانواده او ضروری است ولی هیچ یک این اقدام را انجام نمی دهند، بنابراین علاوه بر آگاهی انگیزش و ترغیب به رفتار نیز ضروری است.
      عضو انجمن حرفه ای صنعت بیمه بیان کرد: معیشت و برانگیختگی، سهمی 50 درصدی در برانگیختگی افراد به استفاده از بیمه ها دارد که نیازمند کار فرهنگی مناسب و مستمر در این زمینه است.
      وی تاکید کرد: نیازمند کار کارشناسی لازم در خصوص ریشه ها و راهکارهای ترغیب افراد از خدمات بیمه ای هستیم.

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
    • نمایش بنرهای صفحات پورتال
      نوع محتوا در تنظیمات بلاک انتخاب نشده است.