• کتاب «بیمه‌های اشخاص» منتشر شد / بررسی تاثیر منفی تورم در گسترش بیمه‌های عمر

      کتاب «بیمه های اشخاص» نوشته سیدمحمد حسینی پور توسط پژوهشکده بیمه منتشر شد.


      به گزارش بیمه آنلاین، ایجاد بسترهای مناسب برای فرهنگ سازی در حوزه بیمه های زندگی و اشخاص، از اساسی ترین اهداف بیمه مرکزی و مدیران صنعت بیمه کشور است

      کتاب «بیمه‌های اشخاص» نوشته سیدمحمد حسینی‌پور توسط پژوهشکده بیمه منتشر شد.

        به گزارش بیمه‌آنلاین، ایجاد بسترهای مناسب برای فرهنگ‌سازی در حوزه‌ بیمه‌های زندگی و اشخاص، از اساسی‌ترین اهداف بیمه مرکزی و مدیران صنعت بیمه کشور است. کتاب «بیمه‌های اشخاص» با توجه به موضوعاتی که پوشش می‌دهد، می‌تواند گامی موثر در جهت آشنایی عموم علاقه‌مندان و همچنین متخصصان، کاربران و مدیران بیمه‌ای کشور با بیمه‌های زندگی و اشخاص باشد.

        این کتاب مباحث خود را طی هفت فصل دنبال می‌کند. فصل اول با عنوان «کلیات» مباحثی چون تاریخچه بیمه اشخاص، اهمیت بیمه اشخاص و خطرات مطرح در این حوزه را بررسی کرده است.
        فصل دوم، «بیمه‌های اجتماعی» نام دارد و ضمن تعریف این حوزه، سازمان‌های اجتماعی بیمه‌ای، چون تامین اجتماعی را معرفی کرده است. مستمری بازنشستگی و روش محاسبه آن، مستمری ازکارافتادگی و مستمری بازماندگان بیمه‌شده متوفی، از دیگر مباحث این فصل هستند.
        در فصل سوم بیمه‌های عمر تبیین و بررسی شده‌اند. انواع این نوع بیمه‌ها و مزایا و محاسن آن‌ها در این فصل تشریح شده است. از جمله مباحث جالبی که در این فصل مطرح شده است، تاثیر تورم در روند گسترش بیمه‌های عمر است.
        فصل چهارم «بیمه‌های حوادث» نام دارد. مولف در این فصل انواع خطراتی را که تحت پوشش این نوع بیمه قرار می‌گیرند، همچنین انواع بیمه‌های حوادث و تاثیر تورم بر آن‌ها را بررسی کرده است.
        فصل پنجم به اهمیت بیمه‌های درمانی می‌پردازد. تاریخچه‌ بیمه‌های درمانی در ایران، انواع آن‌ها و بحران‌ها و مشکلات آن در کشور از جمله مباحثی هستند که در این فصل طرح شده‌اند.
        فصل ششم به پیوست‌ها اختصاص دارد. در این فصل نمونه جداول، آیین‌نامه‌ها و شرایط عمومی بیمه‌نامه‌های مختلف گنجانده شده است. در فصل پایانی نیز اصطلاحات بیمه‌ اشخاص و منابع و ماخذ در تدوین این اثر درج شده است.

        مولف در پیشگفتار خود بر اهمیت طرح این مباحث تاکید کرده و یادآور شده است: «بیمه‌گران سرمایه‌های مادی و انسانی جوامع را چه در سطح ملی و چه در سطح بین‌المللی حفظ می‌کنند. از طرفی یکی از مهم‌ترین منابع هر جامعه‌ای منابع انسانی و به عبارتی افراد آن جامعه است. به همین ترتیب بیمه‌گران سعی می‌کنند با ارائه پوشش‌های مورد نیاز افراد از طریق بیمه نمودن خطراتی که سلامتی آنان و حتی عمر آنان را تهدید می کنند، آسودگی خیال آنان را تامین کرده و کارآیی افراد را افزایش دهند.»

      این کتاب در شمارگان 1000نسخه با قیمت 5000تومان روانه بازار نشر شده است.
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
    • نمایش بنرهای صفحات پورتال
      نوع محتوا در تنظیمات بلاک انتخاب نشده است.