• شفاف‌سازی صورت‌های مالی بیمه با اجرای استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی

       شفاف‌سازی صورت‌های مالی بیمه با اجرای استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی

      به گزارش روابط عمومی شرکت بیمه سینا، همایشی با عنوان پیاده سازی استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی در صنعت بیمه در سالن الغدیر دانشگاه تهران برگزار شد.

      شفاف‌سازی صورت‌های مالی بیمه با اجرای استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی

      رئیس کل بیمه مرکزی، در سومین همایش پیاده‌سازی استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی در صنعت بیمه به نقش محوری صنعت بیمه در اقتصاد جهانی اشاره کرد و اجرای استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی را ضامن منافع سرمایه گذاران شرکت‌های بیمه دانست.

      به گزارش روابط عمومی شرکت بیمه سینا، همایشی با عنوان پیاده سازی استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی در صنعت بیمه در سالن الغدیر دانشگاه تهران برگزار شد.

      این مراسم پس از تلاوت آیاتی چند از قرآن مجید و سرود ملی آغاز شد و پس از آن رحمت اله صادقیان (رئیس شورای عالی انجمن حسابداران خبره ایران) با ایراد سخنانی آغازگر این جلسه بود.

      در ادامه عبدالناصر همتی که در این همایش حضور داشت، با تأکید بر اهمیت IFRS در تمامی رشته‌ها به‌خصوص مؤسسات مالی گفت: صنعت بیمه، نقش محوری در اقتصاد جهانی ایفا می‌کند، شرکت‌های بیمه، مردم و شرکت‌ها را در انتقال ریسک پشتیبانی می‌کنند ضمن آنکه بیمه گران همانند سایر مؤسسات سرمایه‌گذار، سرمایه‌گذاران مهم بلند مدت هستند؛ بنابراین اجرای استانداردهای گزارشگری مالی، می‌تواند منافع سرمایه‌گذاران شرکت‌های بیمه را تضمین کند.
      وی افزود: بعد از تحریم‌ها در صنعت بیمه شاهد تحولات خوبی در عرصه روابط بین‌المللی برای سرمایه‌گذاری در شرکت‌های بیمه و تعامل با آن‌ها هستیم و این نیاز به تطبیق گزارشگری مالی بر اساس استاندارهای بین‌المللی را بیشتر می‌کند.
      وی خاطرنشان کرد: استقرار گزارش گری مالی بر مبنای استاندارد IFRS ضرورت غیر قابل انکار برای ورود به بازارهای بین‌المللی است.
      دکتر همتی به دارایی 13 هزار میلیارد دلاری ثبت شده شرکت‌های بیمه جهان که 12 درصد کل دارایی شرکت‌های مالی و غیرمالی در بورس را شامل می شود اشاره کرد و گفت: این شرکت‌ها از استاندارد گزارشگری مالی بین‌المللی IFRS استفاده می‌کنند تا از این طریق زمینه‌های مناسبی را برای تقویت کسب‌وکار و سلامت مالی بیمه گران و در نهایت اقتصاد جهانی فراهم کنند.
      رئیس شورای عالی بیمه با اشاره به اینکه طبیعت کسب‌وکار شرکت‌های بیمه موجب می‌شود بیمه گران و سرمایه‌گذاران در شرکت‌های بیمه در معرض بسیاری از ریسک‌ها قرار گیرند، گفت: با اجرای مطلوب استانداردهای مالی جهانی سلامت مالی بیمه گران تضمین می‌شود این موضوع نیازمند انعکاس به‌ موقع و شفاف ریسک‌های بیمه‌ای و تغییرات آن است تا تأثیر مناسبی بر اقتصاد جهانی بگذارد؛ بنابراین صورت‌های مالی شرکت‌های بیمه نیازمند انعکاس شفاف ریسک‌های بیمه‌ای و تغییرات آن و رویه‌های خاص حسابداری است.


      وی خاطر نشان کرد: در کشور ما حدود 70 درصد دارایی‌های شرکت‌های بیمه از محل تعهدات بیمه‌ای آن‌ها که همان ذخایر فنی هستند تأمین می‌شود و با توجه به برنامه ششم و تدابیری که اندیشیده شده برآورد می شود. سهم تعهدات و ذخایر بیمه‌ای به خصوص ذخائربیمه‌های عمر افزایش یابد لذا برآورد می‌شود وزن استاندارد خاص بیمه‌ای در مقایسه با استانداردهای عمومی در گزارش گری مالی در آینده بسیار چشمگیر باشد.


      رئیس کل بیمه مرکزی گفت: با توجه به وضع و تأثیر تعهدات بیمه‌ای، سهم عمده انطباق گزارشگری مالی در صنعت بیمه باید با استاندارد خاص بین‌المللی بیمه‌ای صورت گیرد که مسائل تکنیکی و فنی زیادی را در مقابل ما قرار می‌دهد.

      وی در پایان اعلام آمادگی کرد، صنعت بیمه در اولین فرصت و با هماهنگی سازمان های بورس، حسابرسی و سندیکا نسبت به تهیه آیین‌نامه‌های لازم، اصلاح و تصویب نمونه صورت‌های مالی شرکت‌های بیمه و پیاده‌سازی IFRS17 و سایر استانداردهای مالی بین‌المللی در شرکت‌های بیمه اقدام خواهد کرد.

      در این همایش که با حضور مدیران ارشد صنعت بیمه کشور برگزار شد، شرکت بیمه سینا نیز به عنوان حامی محکم و همیشگی این طرح حضور داشت.

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
    • نمایش بنرهای صفحات پورتال
      نوع محتوا در تنظیمات بلاک انتخاب نشده است.