• راه اندازی کنسرسیوم جدید توسط رهبران صنعت بیمه در جهان

      شرکت های بیمه گردهم آمدند تا برای تمرکز بر "بیمه خرد" کنسرسیوم تشکیل دهند. این شرکت ها همچنین سکوی برای سرمایه گذاری در بیمه خرد راه اندازی کردند تا از طریق آن بتوانند راه حل بیمه ای برای بخش های کوچک بیابند

      رهبران جهانی صنعت بیمه تصمیم گرفته اند تا کنسرسیوم جدید را راه اندازی کنند.

      به گزارش سایت تخصصی صنعت بیمه به نقل از لایو اینشورنس، شرکت های بیمه گردهم آمدند تا برای تمرکز بر "بیمه خرد" (micro insurance) کنسرسیوم تشکیل دهند. این شرکت ها همچنین سکوی برای سرمایه گذاری در بیمه خرد راه اندازی کردند تا از طریق آن بتوانند راه حل بیمه ای برای بخش های کوچک بیابند.

      بیمه خرد مفهومی نسبتا جدید و مقصود از آن مکانیزمیست که بر اساس آن افراد کم درآمد و آسیب پذیر (دهک های پایین درآمدی) می توانند در مقابل پرداخت مبلغی معین ریسک های مختلفی را که در زندگی با آن مواجه هستند مدیریت و جبران کنند. ارزان بودن، سادگی و قابل دسترس بودن برای افراد کم درآمد از خصوصیات مهم بیمه های خرد است.

      در این نوع بیمه ها تلاش می شود با پایین نگهداشتن هزینه ها و یا با استفاده از حمایت های دولتی و موسسات بین المللی حق بیمه اندکی تعیین شود تا افراد کم درآمد بتوانند از پوشش آن استفاده کنند. در برخی کشورها از جمله هندوستان بیمه گران با توجه به نیاز جامعه بیمه نامه هایی را طراحی و عرضه کرده اند به گونه ای که حتی متکدیان نیز در این کشور از پوشش بیمه ای برخوردارند. بیمه خرد به دنبال حادثه سونامی در جنوب شرق آسیا به عنوان ابزاری موثر جهت کاهش ریسک افراد کم درآمد و آسیب پذیر مورد توجه جدی قرار گرفت به گونه ای که حتی شرکت های بزرگ بیمه ای اروپایی نظیر "آلیانز" بیمه نامه های مخصوصی را برای این منظور طراحی و به بازار عرضه کرد.

      در این گزارش آمده است که در این کنسرسیوم جدید شرکت های مانند "امریکن اینترنشال گروپ"، "کاتلان گروپ"، "گاری کارپنتر"، "آسپن اینشورنس هولدینگ" و دیگران حضور دارند.

      صنعت بیمه در جهان در تلاش است که ریسک های جدید که در بازارها ظهور می یابند، تحت پوشش قرار دهد. در این کنسرسیوم جدید چندین بازار مانند بازارهای آمریکای لاتین، آفریقا، و بخشی از آسیا مورد بررسی قرار می گیرد.

      این سازمان به دنبال آن است که نیازهای بازار را بشناسد و با حمایت مالی این نیازها را تحت پوشش قرار دهد. در سال های آتی، این سکوی جدید شرایط را در این بازارها متحول می کند و به مشتریان و تجار خدمات یکسان ارائه می دهد.

      بیمه های خرد می توانند چرخه یا سیکل فقر را شکسته و شرایط برای ارتقا سطح کیفی و کمی زندگی افراد کم درآمد به ویژه مناطق روستایی را در کشورهای در حال توسعه مهیا کند. این پوشش بیمه ای پس از وقوع حادثه و ایجاد خسارت با ارایه منابع مالی به خانوارها، کشاورزان و یا صاحبان مشاغل کوچک آنها را قادر به بازسازی کرده و در واقع آنها را به شرایط قبل از وقوع حادثه بر می گرداند.

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
    • نمایش بنرهای صفحات پورتال
      نوع محتوا در تنظیمات بلاک انتخاب نشده است.