• اعراب کمیته ای برای حل اختلافات بیمه ای تشکیل می دهند

      برای حل اختلافات میان شرکت های بیمه در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (منا) هیئتی مشترک راه اندازی می شود

      به پیشنهاد(GAIF)
      اعراب کمیته ای برای حل اختلافات بیمه ای تشکیل می دهند

      به گزارش ریسک نیوز از صنعت بیمه و به نقل از ایشا اینشورنس ریویو، کمیته اجرایی فدارسیون بیمه عمومی عرب (GAIF) پیشنهاد داد تا گروهی برای کمک به حل اختلافات میان شرکت های بیمه در جهان عرب تشکیل شود.

      این طرح در آخرین جلسه کمیته اجرایی این فدارسیون مطرح و همچنین پیشنهاد شد تا همکاری ها میان سازمان های منطقه ای برای تبادل اطلاعات مبنی بر ارائه پوشش های جدید بیمه ای تقویت شود.

      در این جلسه مقرر شد تا "اعلی الظهیری" رئیس فدراسیون بیمه عمومی عرب و مدیرکل شرکت بیمه "میسر" مصر، هدایت این برنامه را برای تحقق در این فدارسیون بر عهده بگیرد.

      این طرح همچنین شامل آموزش و تحصیل می شود. بخش آموزش بر جنبه های عملی مانند سازماندهی بازدیدها برای تاسیس مجموعه های بزرگ مانند کارخانه ها، هتل ها و بانک ها متمرکز خواهد شد تا مدیران دریابند که احتیاجات و الزامات بیمه ای این شرکت ها چیست. در این بخش نه تنها متخصصان صنعت بیمه در هر دو بخش محلی و بین المللی بلکه افراد شاغل در صنایع دیگر نیز آموزش می بینند.

      در حال حاضر رشد بیمه عادی و اتکایی در منطقه منا به مسائلی چون وجود استعدادهای ویژه برای پیشبرد اهداف تجاری، طراحی و قیمت گذاری محصولات در کنار ارزش گذاری خدمات نیازمند است و تنها در صورت تحقق این شرایط می توان به رقابت میان بیمه گران منطقه ای با رقبای بین المللی دلخوش کرد.

      به گفته کمیته اجرایی فدارسیون بیمه عمومی عرب، با تشکیل چنین هیئتی جنبه های تکنیکی صنعت بیمه تقویت می شود و در نهایت صنعت بیمه در منطقه منا رشد می یابد.

      الظهیری همچنین پیشنهاد داد تا ارتباطات بین این فدارسیون و بیمه گران عرب برای رشد همکاری ها، تسهیل فرآیند آموزش و توسعه و تبادل دانش برای انجام عملیات های مختلف اجرایی افزایش یابد. به گفته او، با این روند شرکت های عرب بهتر می توانند با چالش ها رو به رو شوند.

      در این گزارش همچنین آمده است که بانک اطلاعاتی با هدف گسترش همکاری ها توسط فدارسیون بیمه اردن برای ارائه خدمات به تمامی اعضای فدارسیون بیمه عمومی عرب تشکیل می شود. از سوی دیگر در آخرین نشست این کمیته، راهکارهای افزایش نفوذ بیمه در بازار عرب و هماهنگی میان کارگزاران عرب نیز مورد بررسی قرار گرفت.

      به باور کارشناسان، فاصله در ضریب نفوذ یکی از اصلی ترین دلایل رشد مناسب بازار بیمه عادی و اتکایی این منطقه است. بین سال های 2007 تا 2012 میلادی میزان حق بیمه عمر و غیرعمر این منطقه از 26 میلیارد دلار به بیش از 44 میلیارد دلار افزایش یافته است.

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
    • نمایش بنرهای صفحات پورتال
      نوع محتوا در تنظیمات بلاک انتخاب نشده است.