• بیمه مسئولیت فضای سایبر؛ جرائم سایبری بلای جان بیمه گران در 2015

      در سال آینده میلادی بیمه گران با چالش بسیار بزرگی رو به رو هستند و این چیزی جز افزایش تهدیدها و خطرات در فضای سایبر نیست

      در صورت صدور بیمه مسئولیت فضای سایبر، افزایش روزافزون جرائم سایبری اصلی ترین چالشی است که شرکت های بیمه در سال آینده میلادی با آن مواجه هستند.

      به گزارش سایت تخصصی صنعت بیمه به نقل از بیزینس اینشورنس، موسسه مالی و مشاوره ای "ارنست اند یانگ" در گزارشی تحلیلی اعلام کرد که در سال آینده میلادی بیمه گران با چالش بسیار بزرگی رو به رو هستند و این چیزی جزو افزایش تهدیدها و خطرات در فضای سایبر نیست.

      "شوآن کرافورد" یکی از مدیران این مجموعه گفت که جرائم سایبری به شدت در حال افزایش هستند و این مسئله شناسایی، تخمین و راه های مقابله با آنان را به شدت دشوار کرده است. به دلیل ناشناخته بودن بسیاری از این جرائم، حق بیمه های متفاوتی در بازار سراسر جهان وجود دارد و این روند دیگر تعجب آور نیست. بنابراین در این بازار بی ثبات، صنعت بیمه باید خسارت های را تخمین بزند که بسیار ناشناخته هستند.

      آمار ها نشان می دهد که میزان حمله هکرها به برنامه و پرونده های شرکت ها بسیار افزایش داشته و بیش از 40 میلیون شماره کارت‌های اعتباری مشتریان در سراسر جهان به سرقت رفته است. این در حالی است که 70 میلیون نفر در جهان مدعی شدند که ایمیل آنان هک شده است." طبق تحقیقات انجام شده در سال 2013، هزینه گم و یا دزیده شدن هر گونه اطلاعاتی به طور واحد به 188 دلار می رسد و به طور میانگین تاثیرات منفی مالی برای هر حادثه ای در این زمینه، برای شرکت ها حدود 9.4 میلیون دلار خواهد بود. در این تحقیق پیش بینی شده است که میزان خطرات و تهدیدهای مالی در آینده به 163 میلیون دلار برسد.

      بنابراین تجار بیش از گذشته به این باور رسیده اند که هیچ کس در برابر جرائم اینترنتی سازمان یافته ایمن نیست و تنها راه حفاظت از سرمایه‌ها، خرید بیمه نامه است. یکی از ویژگی های بیمه مسئولیت فضای سایبر به باور کارشناسان، آن است که این نوع از بیمه ناگهان به واقعیت انکارناپذیر برای تجار تبدیل شد.

      کرافورد در ادامه گفت: جای شکی وجود ندارد که در ابتدا بیمه گران به سادگی از پذیرش ریسک های ناشناخته خودداری کنند اما در کوتاه مدت در می یابند که باید از تجارت ها در برابر این حملات حمایت کنند و در این مسیر نیازمند نشانه های مشخصی هستند چرا که تجار اکنون این جرائم را به شدت جدی گرفته اند و برداشتن گام های عملی برای جلوگیری از حملات بسیار ضروری است.

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
    • نمایش بنرهای صفحات پورتال
      نوع محتوا در تنظیمات بلاک انتخاب نشده است.