• حضور رئیس کل بیمه مرکزی در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی

      با توجه به بررسی «طرح دائمی شدن قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث مصوب ۱۶/۴/۱۳۸۷ طبق اصل ۸۵ قانون اساسی» در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، محمد ابراهیم امین، رئیس کل بیمه مرکزی در این کمیسیون حضور یافت.

      رئیس کل بیمه مرکزی در جلسه امروز بعد از ظهر (25 خرداد) کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی حضور یافت.
      به گزارش سایت تحلیلی- خبری آیین، با توجه به بررسی «طرح دائمی شدن قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث مصوب ۱۶/۴/۱۳۸۷ طبق اصل ۸۵ قانون اساسی» در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، محمد ابراهیم امین، رئیس کل بیمه مرکزی در این کمیسیون حضور یافت.

      قانون بیمه شخص ثالث در سی ماده، در سال ۱۳۸۷ برای اجرا به مدت ۵ سال به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و علی رغم لزوم طرح مجدد آن در سال گذشته، اجرای آن یکسال دیگر تمدید شد و ظاهراً امسال مجلس قصد دارد نسبت به دائمی شدن و یا اصلاح آن اقدام کند؛ طرحی که فوریت آن در جلسه علنی روز چهارشنبه ۲۰/۱۰/۱۳۹۱ به تصویب نرسید.

      رئیس کل بیمه مرکزی همواره در سخنان خود بر نقص قانون فعلی بیمه شخص ثالث تاکید داشته و معتقد است که « شرکت‌های بیمه عملیات انتقال ریسک را بر عهده می‌گیرند؛ ولی حق ارزیابی ریسک را ندارند. در بیمه شخص ثالث برای خودروها بدون بررسی سن و تجهیزات ایمنی، ریسک بیمه‌نامه صادر می‌شود و این در حالی است که برای ماشین‌هایی که ایمنی بالاتری دارند، حق بیمه بیشتری دریافت می‌کنیم. از طرفی ۸۰ درصد حوادث رانندگی مربوط به راننده است، این در حالی است که در ارزیابی ریسک با خطای انسانی کاری نداریم، چون قانون این اجازه را به ما نمی‌دهد. پیشنهاد بیمه مرکزی این است که قانون به نوعی اصلاح شود که برای راننده هم ارزیابی ریسک صورت گیرد. ارزیابی ریسک راننده اطلاعات مربوط به نوع گواهینامه، سوابق تخلفات و تصادف، سن، شغل و موقعیت اجتماعی است.»

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
    • نمایش بنرهای صفحات پورتال
      نوع محتوا در تنظیمات بلاک انتخاب نشده است.