• بیمه‌ها شرکت‌های دانش‌بنیان را حمایت کنند

      علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در جلسه هماهنگی صندوق های حوزه علم و فناوری گفت بیمه ها باید بپذیرند که شرکت های دانش بنیان را بیمه کنند و دراین راستا، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آمادگی دارد تا مصوبات مورد نیاز بری این اقدام را از مبادی ذی ربط آن اخذ کند.

      معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بر ضرورت تبیین اهمیت حمایت بیمه ها از شرکت های دانش بنیان به منظور پشتیبانی از حرکت علمی در کشور تاکید کرد.
      به گزارش سایت تحلیلی- خبری آیین و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در جلسه هماهنگی صندوق های حوزه علم و فناوری گفت بیمه ها باید بپذیرند که شرکت های دانش بنیان را بیمه کنند و دراین راستا، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آمادگی دارد تا مصوبات مورد نیاز بری این اقدام را از مبادی ذی ربط آن اخذ کند.
      وی اضافه کرد: به این منظور معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نشست هایی را با مسئولان بیمه مرکزی و نیز مراکز دیگر برگزار و در حال رایزنی است.
      فعالیت 18 صندوق پژوهش و فناوری در کشور
      به گفته معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، هم اینک 18 صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی در کشور فعالیت دارند که این صندوق ها وظیفه دارند به شرکت های دانش بنیان خدمات مورد نیاز آنان را ارایه کنند.
      وی اضافه کرد: هم اینک بسیاری از طرح های مرتبط با شرکت های دانش بنیان به دلیل ریسک بالایی که برای سرمایه گذاری دارند، نمی توانند از تسهیلات بانکی استفاده کنند و از این رو، با ایجاد صندوق های پژوهش و فناوری تلاش شده است از این طرح ها و ایده ها با صدور ضمانت نامه های بانکی حمایت شود.
      دلیری با اشاره به اینکه عملکرد برخی از صندوق ها در استان های کشور مطلوب بوده است، گفت: منابع موجود در صندوق های استان ها بسیار محدود است و ازاین رو، توانایی فعالیت و حمایت آن ها از شرکت ها و طرح های دانش بنیان ناچیز است که برای تقویت آن، ضرورت دارد مدیران صندوق ها با استفاده از روش های مختلف و نیز جلب همکاری سایر دستگاه ها، زمینه را برای افزایش خدمات قابل ارایه از سوی خود فراهم کنند.
      معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه، دولت تلاش می کند امور مربوط به هربخش را به متولیان آن واگذارکند، ادامه داد: در دولت جدید نیز در حوزه حمایت از شرکت های دانش بنیان نیازمند همکاری و همراهی و نیز استفاده از توان صندوق های پژوهش و فناوری هستیم چرا که این صندوق ها می توانند بهترین و بیشترین حمایت را از شرکت های دانش بنیان به انجام برساند.
      وی توضیح داد: در قانون برنامه پنجم توسعه کشور بر تولید و حمایت از توان شرکت های دانش بنیان و استفاده از ظرفیت آنان برای سال های آینده در کشور تاکید شده است و ازاین رو، از صندوق های پژوهش و فناوری به عنوان نهاد های مالی شرکت های دانش بنیان حمایت می کنیم.
      دلیری، فعال نبودن این صندوق در برخی از استان ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: در صورتی که برخی از استان ها بتوانند، دفاتر و یا صندوق پژوهش و فناوری را در استانی که در آن نمایندگی این صندوق وجود ندارد راه اندازی و فعال کند، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آمادگی دارد از این اقدام حمایت کند.
      ریل گذاری حایت از فعالیت های دانش بنیان در کشور صورت گرفته است
      معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فعالیت در حوزه شرکت های دانش بنیان را در کشور دارای مسیری روشن و افقی رو به جلو خواند و گفت: صندوق های پژوهش و نوآوری می بایست خود را در مسیر ریل گذاری شده معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حمایت از شرکت های دانش بنیان قرار دهند و در این راه، باید به گونه ای عمل کنند که بتوانند با سرعت خود را با این برنامه ها تطبیق دهند که تعامل و ارتباط نزدیک با این معاونت می تواند در این راه موثر باشد.
      وی با بیان اینکه، پرداخت تسهیلات و صدور ضمانتنامه های بانکی ازسوی صندوق های پژوهش و فناوری یکی از مهمترین وظایف تعریف شده برای این مجموعه است، خاطرنشان کرد: در صدور ضمانتنامه ها در قالب موارد از چک و سفته استفاده می شود و شرکت های دانش بنیان می توانند با کمترین مشکل از 100 میلیون تا 300 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه برای اجرای فعالیت های خود دریافت کنند.
      به گفته دلیری، سرمایه گذاری مستقیم در شرکت های دانش بنیان از سوی صندوق های پژوهش و نوآوری و نیز توسعه و ترویج ادبیات خطر پذیری از دیگر فعالیت هایی است که برای این صندوق ها تبیین و تعریف شده است.

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
    • نمایش بنرهای صفحات پورتال
      نوع محتوا در تنظیمات بلاک انتخاب نشده است.