• مخدوش شدن جبران خسارت با عدم اجبار قانونی در دریافت الحاقیه بیمه شخص ثالث

      در حال حاضر بسیاری از مردم از خدمات ارائه شده توسط شرکت‌های بیمه‌ای بی خبر هستند و حتی از قوانین اولیه بیمه ای نیز خبر ندارند که این خود دلیل محکمی برای عدم استقبال مردم از برخی طرح‌های بیمه است اما آنگونه که برخی از دست اندرکاران صنعت بیمه کشور می گویند باید دریافت الحاقیه اجباری باشد تا جبران خسارت تصادفات با عدم اجبار قانونی در دریافت الحاقیه بیمه مخدوش نشود؛ به این معنا که پلیس از تردد خودروهای فاقد الحاقیه بیمه شخص ثالث جلوگیری کند.

      دریافت الحاقیه بیمه شخص ثالث بیش از چند هفته است که ضروری شده است در این میان آمار قابل استنادی از میزان دریافت الحاقیه ها ی بیمه شخص خالص منتشرنشده اما آنگونه که دست اندرکاران صنعت بیمه می گویند کمتر از 50 درصد بیمه نامه های شخص ثالث، الحاقیه دریافت کرده اند.

      به گزارش سایت تحلیلی- خبری آیین و به نقل از روزنامه تعادل، در حال حاضر بسیاری از مردم از خدمات ارائه شده توسط شرکت‌های بیمه‌ای بی خبر هستند و حتی از قوانین اولیه بیمه ای نیز خبر ندارند که این خود دلیل محکمی برای عدم استقبال مردم از برخی طرح‌های بیمه است اما آنگونه که برخی از دست اندرکاران صنعت بیمه  کشور می گویند باید دریافت الحاقیه اجباری باشد تا جبران خسارت تصادفات با عدم اجبار قانونی در دریافت الحاقیه بیمه مخدوش نشود؛ به این معنا که پلیس از تردد خودروهای فاقد الحاقیه بیمه شخص ثالث جلوگیری کند.
      حیمد نورعلی زاده مدیر طرح و توسعه بیمه ملت در این باره اظهار می کند: در بیمه ملت درصد افرادی که الحاقیه شخص ثالث را دریافت کرده اند، چندان بالا نیست.
      وی در گفت وگو با خبرنگار ما تصریح کرد: در شرکت بیمه ملت به دلیل اطلاع رسانی مناسب، حداکثر مشارکت صورت گرفته و در سایر شرکت ها ممکن است که آمارها کمتر از این ارقام باشد.
      مدیر طرح و توسعه بیمه ملت در پاسخ به این پرسش که دلیل استقبال کم دریافت کنندگان الحاقیه بیمه شخص ثالث چیست ، اظهارکرد: به نظر می رسد عدم اجباری بودن دریافت الحاقیه شخص ثالث از جمله دلایلی است که موجب شده است تا تمایل چندانی به دریافت الحاقیه وجود نداشته باشد به این معنا که اگر پلیس از تردد خودروهایی که الحاقیه بیمه شخص ثالث ندارند جلوگیری کند، می تواند در تحریک اشخاص موثر باشد.
      نورعلی زاده تصریح کرد: پلیس صرفا نباید بیمه نامه ها را کنترل کنند و نظارت بر تکمیل الحاقیه بیمه نامه ها نیز باید به صورت جدی پیگیری شود و عدم اجبار قانونی یکی از مهمترین دلایل عدم دریافت بیمه نامه هاست.
      وی ادامه داد: جبران خسارت در شرکت های بیمه با عدم اجباری بودن دریافت الحاقیه بیمه مخدوش خواهد شد و نکته دیگر آنکه مردم ریسک پذیر هستند و در مطالعه صورت گرفته میان 90 کشور رتبه دوم از آخر را به خود اختصاص داده اند به این معنا در رده بندی های جهانی مردم ریسک پذیرند و احساسشان این است که از پس ریسک های حاصل در زندگی بر می آیند.
      عضو انجمن حرفه ای صنعت بیمه خاطرنشان کرد: این تلقی که امیدواریم حادثه ای رخ ندهد موجب می شود مردم در دریافت بیمه نامه ها تعلل کنند و این امر نیازمند اطلاع رسانی و آگاه سازی است تا مردم از هشدارهای لازم در این زمینه آگاه باشند.
      وی با بیان این که این یک واقعیت است که در دنیای امروز در میان انواع مخاطرات محاصره شده ایم، ادامه داد: مردم در یک جامعه باید برای آینده خود برنامه داشته باشند و مدیریت ریسک، نیازمند آگاه کردن افراد است تا بتوانند برای آینده خود برنامه داشته باشند.
      نورعلی زاده بیان کرد: یکی دیگر از مهمترین دلایل عدم دریافت بیمه نامه ها یا الحاقیه ها عدم توان اقتصادی مردم است و براساس یکی از گزارش های منتشرشده سرانه بهداشت و مصرف کالاهای اساسی از جمله شیر کاهش یافته است.
      تاج گردون ریس سندیکای بیمه گران  نیز با تاکید براینکه آمار دقیقی از میزان دریافت الحاقیه های بیمه شخص ثالث در کشور وجود ندارد، تصریح کرد: نمی توان آمار دقیقی از میزان دریافت الحاقیه بیمه نامه ها ارایه داد اما در روزهای آینده آماری در این زمینه تهیه و منتشر خواهد شد.
      وی در پاسخ به این پرسش که براساس اطلاعات اولیه استقبال چندانی از دریافت الحاقیه بیمه صورت نگرفته است، عنوان کرد: به نظر می رسد استقبال کمتر از 50 درصد باشد به این معنا که کمتر از 50 درصد افرادی که بیمه نامه شخص ثالث دریافت کرده اند الحاقیه نیز دریافت می کنند.
      عضو انجمن حرفه ای صنعت بیمه اظهار کرد: به طور معمول از نظر زمانی افزایش نرخ دیه قبل از پایان سال بود اما در سال جاری تغییر میزان دیه پس از اردیبهشت به وجود آمده است و مردم نیز تفکیک چندانی میان ماههای حرام و غیر حرام ندارند. اما با پایان یافتن مدارس و آغاز فصل سفرهای شهری به نظر می رسد که مردم نسبت به تکمیل الحاقیه های بیمه اقدام کنند.

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
    • نمایش بنرهای صفحات پورتال
      نوع محتوا در تنظیمات بلاک انتخاب نشده است.