• معافیت مالیاتی و بیمه برای صدور کالاهای دانش بنیان

      معاون پژوهش و فناوری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به حمایت های این معاونت از تولید کالاهای دانش بنیان گفت: در صورتی که شرکت های دانش بنیان بتوانند در زمینه مدیریت فناوری موفقیت هایی کسب کنند برای شرکت در نمایشگاههای بین المللی از حمایت های معاونت علمی برخوردار خواهند شد.
      به گزارش ریسک نیوز، به نقل از مهر دکتر علی وطنی در کنفرانس بین المللی مدیریت فناوری با بیان اینکه در کنفرانس های بین المللی تبادل اطلاعات صورت می گیرد، افزود: اعطای جایزه مدیریت فناوری به شرکت های فناور اقدام موثری در جهت شناسایی مراکز فناور و شرکت های دانش بنیانی که اقدام به نهادینه کردن مدیریت فناوری در فعالیت های خود شدند، است

       معاون پژوهش و فناوری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به حمایت های این معاونت از تولید کالاهای دانش بنیان گفت: در صورتی که شرکت های دانش بنیان بتوانند در زمینه مدیریت فناوری موفقیت هایی کسب کنند برای شرکت در نمایشگاههای بین المللی از حمایت های معاونت علمی برخوردار خواهند شد.
      به گزارش ریسک نیوز، به نقل از مهر دکتر علی وطنی در کنفرانس بین المللی مدیریت فناوری با بیان اینکه در کنفرانس های بین المللی تبادل اطلاعات صورت می گیرد، افزود: اعطای جایزه مدیریت فناوری به شرکت های فناور اقدام موثری در جهت شناسایی مراکز فناور و شرکت های دانش بنیانی که اقدام به نهادینه کردن مدیریت فناوری در فعالیت های خود شدند، است.
      معاون پژوهش و فناوری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به حمایت های معاونت علمی از شرکت های فناور که مدیریت فناوری را محور فعالیت های خود کردند، اظهار داشت: در صورتی که این شرکت ها بخواهند کالاهای دانش بنیان خود را صادر کنند علاوه بر معافیت مالیاتی و گمرک مشمول بیمه نیز خواهند شد.
      وی همچنین حمایت از این شرکت ها برای حضور در نمایشگاههای بین المللی را از دیگر حمایت های معاونت علمی نام برد و یادآور شد: در صورتی که این شرکت ها بخواهند در نمایشگاههای بین المللی محصولات خود را عرضه کنند بخشی از هزینه های شرکت در این نمایشگاه از سوی معاونت علمی پرداخت می شود.
      وطنی با تاکید بر اینکه محور حمایت های معاونت علمی از کالاهای دانش بنیان میزان ارزآوری آنها برای کشور است، خاطرنشان کرد: در سه هفته گذشته نمایشگاهی در کشور چین برگزار شد که در آن ستاد توسعه گیاهان دارویی قرارداد تجاری با مبلغ 100 میلیون دلار امضا کرد.
      وی با تاکد بر اینکه این قرارداد در راستای تجاری سازی دستاوردهای شرکت های دانش بنیان در حوزه گیاهان دارویی بوده است، خاطرنشان کرد: معاونت علمی از این نوع شرکت ها حمایت های ویژه ای خواهد داشت.
      معاون پژوهش و فناوری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور تامین تجهیزات آزمایشگاهی را از دیگر حمایت های معاونت علمی از تامین تجهیزات آزمایشگاهی مراکز پژوهشی و دانشگاهها را از دیگر حمایت های این معاونت نام برد و یادآور شد در صورتی که دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی نیاز به تجهیزات آزمایشگاهی و مواد اولیه داشته باشند از طریق این معاونت تامین خواهد شد به گونه ای که در سال جاری حدود 40 میلیارد تومان تجهیزات و مواد آزمایشگاهی تولید شده از سوی شرکت های داخلی در اختیار دانشگاهها قرار گرفت .
      وطنی در این باره توضیح داد: با قراردادی که با دانشگاهها و مراکز پژوهشی دولتی و غیر دولتی منعقد شد تا سقف 50 درصد هزینه های مربوط به تجهیزات آزمایشگاهی و مواد اولیه آزمایشگاهی از سوی معاونت علمی پرداخت شد و از سوی دیگر نیز کالاها و تجهیزات تولید شده شرکت های دانش بنیان داخل در اختیار دانشگاهها و مراکز پژوهشی قرار گرفت.
      وطنی همچنین با اشاره به مذاکرات اخیر این معاونت با معاون پژوهشی وزارت علوم خاطرنشان کرد: با مذاکراتی که با وزارت علوم و وزارت بهداشت صورت گرفته است امیدواریم که بتوانیم سقف خرید تجهیزات و مواد اولیه آزمایشگاهی را در سال 93 به بیش از دو برابر سال 92 افزایش دهیم.
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
    • نمایش بنرهای صفحات پورتال
      نوع محتوا در تنظیمات بلاک انتخاب نشده است.