• پیام رئیس همایش در روز ملی بیمه

      گذری بر همایش بیمه و توسعه (2)
      پیام رئیس همایش در روز ملی بیمه

      هدف اصلی برگزاری همایش بیمه و توسعه بزرگداشت روز ملی بیمه و بهانه ای برای گردهمایی فعالان و دست اندرکاران این صنعت است. البته، چندسالی است که بیمه مرکزی جمهوی اسلامی ایران و پژوهشکده بیمه با هدف هم افزایی علمی و افزایش دانش مدعوین این همایش سالانه، رنگ و بوی علمی به آن بخشیده اند، بطوریکه مورد توجه بسیاری از علاقمندان صنعت بیمه در داخل و خارج کشور قرار گرفته است

       گذری بر همایش بیمه و توسعه (2)
      پیام رئیس همایش در روز ملی بیمه

      هدف اصلی برگزاری همایش بیمه و توسعه بزرگداشت روز ملی بیمه و بهانه‌ای برای گردهمایی فعالان و دست‌اندرکاران این صنعت است. البته، چندسالی است که بیمه مرکزی جمهوی اسلامی ایران و پژوهشکده بیمه با هدف هم‌افزایی علمی و افزایش دانش مدعوین این همایش سالانه، رنگ و بوی علمی به آن بخشیده اند، بطوریکه مورد توجه بسیاری از علاقمندان صنعت بیمه در داخل و خارج کشور قرار گرفته است. فعالان رسانه‌ای به مناسبت فرا رسیدن روز بیمه و ارج نهادن به خدمات صنعت بیمه دست به قلم شده و با انتشار ویژه‌نامه‌های اختصاصی این روز ملی را گرامی می‌دارند. غدیر مهدوی سرپرست پژوهشکده بیمه در هفتمین شماره ماهنامه خبری، تحلیلی و اطلاع‌رسانی افق بیمه که ویژه‌ روز ملی بیمه منتشر شد، با انتشار پیامی بر "علم‌آموزی و آشنایی با یافته‌های تازه جهانی" تأکید کرد که در ادامه می‌خوانید...
      بیستمین همایش ملی و ششمین سمینار بین المللی بیمه و توسعه واجد شرایط و ویژگی های تازه و درخور تأملی است که آن را نسبت به دوره های گذشته متمایز می‌سازد.
      استفاده از تجارب نوزده دوره همایش‌های پیشین و بر هم‌افزایی یافته‌های جدید به معنای قرار گرفتن در یک مسیر تکاملی است که سهم متولیان و دست‌اندرکاران سایر دوره‌ها در ایجاد ان قابل انکار نیست و به راستی باید قدرشناس یکایک آنان بود.
      اکنون این همایش در شرایطی کلید می خورد که روز ملی بیمه با روزهای آغازین توافق تاریخی هسته‌ای و به تعبیر رئیس دولت تدبیر و امید آغاز فروپاشی سازمان تحریم مصادف شده است. و صنعت بیمه به برکت این توفیقات، رویکرد جدیدی از تعاملات بین المللی را با زدودن سایه برخی تحریم ها تجربه خواهد نمود.
      حضور شخصیت های برجسته علمی و اجرایی بین المللی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و سطوح مدیریتی ارشد انجمن علمی و حرفه ای بیمه‌ای ژنو و همچنین چهره شناخته شده جهانی در زمینه مدیریت ریسک، گویای نهادینه شدن صنعت بیمه کشور در جوامع علمی و پژوهشی و همچنین توفیقی است که بدنه علمی بیمه در تعامل با فرهیختگان و دانشگاهیان دارد و امید می‌رود با هموار شدن مسیر همکاری های دو یا چندجانبه علمی و پژوهشی در فرایند ارتباطات بین‌المللی، این توفیقات تداوم یابد.
      بی‌تردید امروز بیمه کشور نیازمند گشودن دریچه های تازه برای مرتبط ساختن بدنه اجرایی و دانش آموختگان جوان این صنعت با مسیر علم‌آموزی و آشنایی با یافته‌های تازه جهانی بیمه است، تا به درستی توانمندسازی نیروی انسانی و آنگاه تقویت شرکت‌های بیمه‌ای را محقق سازد.
      اما انتخاب موضوع نظارت مطلوب بر صنعت بیمه و فعالیت‌های بیمه‌گری به عنوان محور اصلی این همایش اساساً بر پایه این واقعیت استوار است که تمام ارکان بیمه‌مرکزی به عنوان یک نهاد حاکمیتی در راستای امر نظارت تلاش می‌کنند.
      بیمه‌گری اتکایی، بررسی اعطای مجوز ورود به بازار شرکت‌های جدید، بررسی صلاحیت مدیران شرکت‌های بیمه، سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش و پژوهش، تدوین مقررات صنعت بیمه، نظارت بر اجرای قوانین و مقررات بیمه‌ای در صنعت، استانداردسازی فعالیت نمایندگان و کارگزاران بیمه به عنوان حلقه ارتباطی میان بیمه‌گر و بیمه‌گذار، پایش عملکرد مالی شرکت‌های بیمه، پایش عملکرد شرکت های بیمه در بازار و سرانجام پایش فرایندهای داخلی شرکت‌های بیمه، همه و همه در مقوله کلان نظارت می گنجد و موضوع نظارت در مفهوم کلان خود تمام امور یاد شده را در بر می گیرد. بر همین اساس اهمیت نقش و کارکرد این همایش به تحقیق، پرداختن به کارکردهای کلی نهاد ناظر تلقی گردد.
      لذا با توجه به اهمیت این موضوع است که بیستمین همایش ملی و ششمین همایش بین المللی با تأکید و رهنمودهای رئیس کل محترم بیمه مرکزی به موضوع "نظارت بر صنعت بیمه و فعالیت‌های بیمه‌گری" پرداخته است.
      با درک این واقعیت که بیمه یکی از سه ضلع بازارهای مالی، به عنوان یکی از مهمترین و پیچیده‌ترین بازارهای دنیای امروز تلقی می‌شود، طبعاً نظارت بر چنین بازاری نیازمند دانش، علم و آموزش روزافزون است.
      پژوهشکده بیمه نیز با توجه به مأموریت و مسئولیت خطیری که در امر آموزش و پژوهش صنعت بیمه بر عهده دارد، می‌کوشد تا با مهیا نمودن شرایط برای تعاملات علمی و پژوهشی از رهگذر همایش بیمه و توسعه نقش خویش را ایفا نماید.
      اینک متولیان همایش بیمه و توسعه علاوه بر صحه ‌گذاردن براهمیت مباحث نظارتی در صنعت بیمه، شرکت‌های بیمه و صاحبنظران دانشگاهی را به تشریک مساعی و مشارکت بر محور نظارت فرا خوانده‌اند. تا با این رویکرد دیدگاه فرهیختگان و نظارت‌شوندگان را پیرامون استاندارها و الزامات یک نظارت مطلوب به نهاد ناظر یادآور شوند و به این ترتیب موضوع نظارت در مسیری دوسویه و در قالبی تعاملی مورد مداقه قرار گیرد و در حقیقت زبان مشترک میان نهاد ناظر و شرکت های بیمه و فرهیختگان صنعت تقویت گردد.
      در خاتمه از متولیان و پژوهشگران انتظار می‌رود تا لزوماً به محدوده زمانی این همایش بسنده ننمایند و با تعاملات و اظهارنظرهای بعدی خود حرکت در این مسیر را تداوم بخشند.
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
    • نمایش بنرهای صفحات پورتال
      نوع محتوا در تنظیمات بلاک انتخاب نشده است.