• گزارشی از عدم پرداخت خسارت بیمه به رانندگان پر خطر

      براساس قانون جدید راهنمایی و رانندگی در صورتی که هر راننده متخلفی ۳۰ نمره منفی دریافت کند از رانندگی به مدت ۶ ماه محروم شده و گواهینامه او در سیستم پلیس توقیف است.

      رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور گفت: رانندگانی که 30 نمره منفی کسب کرده و گواهینامه شان در سیستم پلیس توقیف شود در صورت تصادف خسارتی از بیمه دریافت نمی کنند

      براساس قانون جدید راهنمایی و رانندگی در صورتی که هر راننده متخلفی ۳۰ نمره منفی دریافت کند از رانندگی به مدت ۶ ماه محروم شده و گواهینامه او در سیستم پلیس توقیف است.

      رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور گفت: رانندگانی که 30 نمره منفی کسب کرده و گواهینامه شان در سیستم پلیس توقیف شود در صورت تصادف خسارتی از بیمه دریافت نمی کنند.


      سرهنگ احمد کرمی اسد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: براساس قانون جدید راهنمایی و رانندگی در صورتی که هر راننده متخلفی 30 نمره منفی دریافت کند از رانندگی به مدت 6 ماه محروم شده و گواهینامه او در سیستم پلیس توقیف است. چنانچه این فرد در این زمان با خودرواش رانندگی کرده و دچار سانحه شود به عنوان فرد فاقد گواهینامه شناخته شده و هیچ خسارتی از بیمه دریافت نمی کند.

      وی در مورد نحوه اعتراض به جریمه ها گفت: هیچ برگه جریمه ای در سیستم پلیس حذف نمی شود و تنها در صورتی که راننده بتواند مستندات را در خصوص خطا مامور یا کارمند پانچ جریمه ها ارائه کند قبض از سیستم پلیس حذف می شود. جریمه های دوربینی با توجه به اینکه مستند بوده و عکس تخلف در اختیار پلیس است به هیچ وجه از سیستم حذف نمی شود و اعتراض به جرایم دوربینی پذیرفته نیست.

      به گفته رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور، اعتراض به جرایم رانندگی در سراسر کشور یکپارچه است و تسهیلات در واحدهای رسیدگی به خوبی ارائه می شود. در حال حاضر به دنبال این هستیم تا شهروندان پس از دریافت صورتحساب جریمه در سایت راهور 120 بتوانند شناسه قبض و پرداخت را دریافت کرده و بدون نیاز به سفر درون شهری قبض را پرداخت کنند.

      کرمی اسد با اعلام اینکه در صورتی که خودرویی طبق ماده 8 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی میزان جریمه هایش به یک میلیون تومان برسد در سیستم پلیس توقیف شده و از طریق پست و پیامک اخطار توقیف برای فرد ارسال می شود. راننده موظف است ظرف یک ماه جریمه را پرداخت کرده در غیر اینصورت خودرو توقیف فیزیکی می شود. البته تسهیلاتی برای این رانندگان درنظر گرفته شده است و پس از پرداخت دیگر نیازی به مراجعه حضوری نیست و شکایت بدون مراجعه از سوابق خودرو حذف می شود. البته این موضوع تنها برای خودروهایی است که یک میلیون تومان خلافی دارند.
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
    • نمایش بنرهای صفحات پورتال
      نوع محتوا در تنظیمات بلاک انتخاب نشده است.