• بیمه های اتکایی داخل کشور تقویت شده اند

      معاون اتکایی بیمه مرکزی گفت: با وجود تحریم ها بیمه های اتکایی داخل کشور تقویت شده و اکنون 99.5 درصد نیاز به این بیمه در داخل تامین می شود

      معاون اتکایی بیمه مرکزی گفت: با وجود تحریم ها بیمه های اتکایی داخل کشور تقویت شده و اکنون 99.5 درصد نیاز به این بیمه در داخل تامین می شود. 
      به گزارش بیما از ایرنا، مینا صدیق نوحی افزود: تنها نیم درصد از کل نیاز بیمه های اتکایی کشور به خارج ارایه می شود که در صورت تشدید تحریم ها از این میزان نیز می توان صرف نظر کرد.
      وی ادامه داد: طبق ماده 5 قانون تاسیس بیمه مرکزی یکی از وظایف اصلی بیمه مرکزی علاوه بر بیمه اتکایی اجباری در کشور، قبول بیمه های اتکایی اختیاری از موسسات داخلی یا خارجی است و به همین دلیل موسسات داخلی این امکان را دارند تا مازاد ظرفیت نگهداری خود را از ابتدا در داخل کشور اتکایی اختیاری کنند.
      معاون اتکایی بیمه مرکزی تصریح کرد: بیمه مرکزی بخشی تحت عنوان قبولی از خارج دارد که از سایر کشورهای جهان در رشته های مختلف بیمه قبول ریسک می کند و بر اساس بند 5 ماده قانون مذکور یعنی واگذاری به موسسات بیمه داخلی و خارجی در هر مورد که مقتضی باشد نیز بیمه مرکزی در مواردی که لازم باشد وارد می شود.
      وی ادامه داد: طبق آمار سال 89 مجموع حق بیمه قبولی بیمه مرکزی اعم از اجباری و اختیاری 16 هزار و 365 میلیارد ریال بوده که صرفا 394 میلیارد ریال آن مربوط به قبولی اتکایی اختیاری از موسسات بیمه داخلی و خارجی است.
      صدیق نوحی اظهار داشت: در پی تحریم های اخیر ارایه پوشش بیمه و بیمه اتکایی به بازار بیمه کشور توسط بیمه گران اتکایی اتحادیه اروپا ممنوع شده است.
      وی ادامه داد: در ابتدا، این امر صنعت بیمه کشور را با چالش هایی رو به رو کرد که از آن جمله می توان به قطع همکاری برخی از بیمه گران اتکایی و شرکت های اروپایی و همچنین تمدید نشدن پوشش ریسک های بزرگ و عمده و خطرات فاجعه آمیز ارسال اعلامیه فسخ قرارداد از سوی برخی از بیمه گران اتکایی خارجی به موسسات ایرانی اشاره کرد.
      وی ادامه داد: صنعت بیمه کشور این تهدید را به فرصت تبدیل کرد و تبعات تحریم را برای بیمه گذاران بی اثر کرد و طرح استفاده از بازارهای مالی داخلی برای پوشش اتکایی ریسک ها در دستور کار صنعت بیمه قرار دارد و به محض تایید طرح توسعه بازارهای مالی به مرحله اجرا در می آید.
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
    • نمایش بنرهای صفحات پورتال
      نوع محتوا در تنظیمات بلاک انتخاب نشده است.