• عدم توسعه بیمه های عمر چالش صنعت بیمه (به نقل از رئیس کل بیمه مرکزی)

      بینا- رئیس کل بیمه مرکزی ایران یکی از چالش های جدی صنعت بیمه را عدم توسعه بیمه های زندگی اعلام کرد و گفت: برخی از رشته های صنعت بیمه نیازمند تعریف محصول جدید و متناسب با نیاز بازار به ویژه بازار مالی کشور است.
      به گزارش بینا، سید محمد کریمی یکی از چالش های جدی صنعت بیمه را عدم توسعه بیمه های زندگی دانست و به مهر گفت: برخی از رشته های صنعت بیمه نیازمند تعریف محصول جدید و متناسب با نیاز بازار به ویژه بازار مالی کشور است

      بینا- رئیس کل بیمه مرکزی ایران یکی از چالش‌های جدی صنعت بیمه را عدم توسعه بیمه‌های زندگی اعلام کرد و گفت: برخی از رشته‌های صنعت بیمه نیازمند تعریف محصول جدید و متناسب با نیاز بازار به ویژه بازار مالی کشور است.
      به گزارش بینا، سید محمد کریمی یکی از چالش‌های جدی صنعت بیمه را عدم توسعه بیمه های زندگی دانست و به مهر گفت: برخی از رشته های صنعت بیمه نیازمند تعریف محصول جدید و متناسب با نیاز بازار به ویژه بازار مالی کشور است.
      رئیس شورای ‌عالی صنعت بیمه کشور افزود: بیمه های زندگی تاکنون نتوانسته است انگیزه کافی برای بیمه گذاران و بیمه‌گران به منظور توسعه این رشته مهم بیمه فراهم کند و جامعه از مزایای بسیاری که توسعه این رشته می تواند برای رفاه مردم ایجاد کند، محروم مانده است.
      وی افزود: به همین دلیل است که بیمه مرکزی ایران اصلاح آئین نامه های بیم های زندگی  را در دستور کار خود قرار داد و تلاش های خود را برای ایجاد بستر مناسب به منظور ارائه محصولات جدید بیمه های زندگی انجام داد.
      رئیس کل بیمه مرکزی ایران در بخش دیگری از سخنان خود در مورد نظارت بر عملکرد صنعت بیمه گفت: دردنیای کنونی نظارت تعرفه ای جای خود را به نظارت مالی داده است.
      به گفته کریمی، نظام نظارت تعرفه ای، جمع آوری اطلاعات و شناسایی، طبقه بندی و تفکیک ریسک و انجام محاسبات فنی را غیر ضروری می کند. هدایت شرکت های بیمه به سوی بهبود مستمر در شرایط کنونی با تدوین و استقرار نظام یکپارچه نظارتی جایگزین مشتمل بر مقررات نظارت مالی، منع انحصار و تسهیل رقابت، توانگری و رتبه بندی موسسات بیمه است که از اولویت های بیمه مرکزی محسوب می شود.
      وی یکی از وظایف نظارتی بیمه مرکزی در شرایط جدید را نظارت بر توانگری مالی شرکت های بیمه به منظور حمایت از بیمه گذار جهت کسب اطمینان نسبت به توانایی ایفای تعهدات مالی بیمه گران در قبال بیمه گذاران است.
      رئیس شورای عالی صنعت بیمه کشورمان تصریح کرد: به همین دلیل هم مقررات مربوط به جهت سنجش میزان توانگری مالی موسسات بیمه در قبال ایفای تعهدات مالی آن تدوین شده است.
      وی افزود: شاخص توانگری مالی موسسات بیمه، شاخصی هشدار دهنده در مورد وضعیت مالی آتی موسسات بیمه است.
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
    • نمایش بنرهای صفحات پورتال
      نوع محتوا در تنظیمات بلاک انتخاب نشده است.