• راه اندازی سیستم جامع بیمه برای جلوگیری از تخلفات

      تهران - سرپرست معاونت نظارت بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران از راه اندازی سیستم جامع جلوگیری از تخلف و تقلب در صنعت بیمه در آینده نزدیک خبر داد.
      'سیدمرتضی حسنی عقدا' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان آنکه برای جلوگیری از تخلف و تقلب در صنعت بیمه سیستم جامعی ایجاد شده است ، اظهار داشت: این سیستم در حال حاضر در بخش صدور و تعیین خسارات بیمه اتومبیل متمرکز است و در مراحل بعدی سایر رشته ها از جمله آتش سوزی و باربری به آن اضافه می شود

      تهران - سرپرست معاونت نظارت بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران از راه اندازی سیستم جامع جلوگیری از تخلف و تقلب در صنعت بیمه در آینده نزدیک خبر داد.

      'سیدمرتضی حسنی عقدا' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان آنکه برای جلوگیری از تخلف و تقلب در صنعت بیمه سیستم جامعی ایجاد شده است ، اظهار داشت: این سیستم در حال حاضر در بخش صدور و تعیین خسارات بیمه اتومبیل متمرکز است و در مراحل بعدی سایر رشته ها از جمله آتش سوزی و باربری به آن اضافه می شود.
      وی با بیان اینکه بیشترین حجم فعالیت شرکتهای بیمه در بخش بیمه شخص ثالث است ، گفت: بیمه مرکزی از سال های گذشته بانک اطلاعاتی را تعریف کرده تا بتواند مراحل صدور و پرداخت خسارت را کنترل کند و برای شروع بیمه خودرو را هدف گذاری کرده است.
      وی ادامه داد: البته هنوز این سیستم دارای نواقصی است و برخی از شرکت ها نتوانسته اند تاکنون اطلاعات خود را به روز کنند.
      عقدا، تبادل اطلاعات با برخی از مراجع را از دیگر بخش های مورد تاکید این سیستم عنوان کرد و افزود: بیمه مرکزی، سندیکای بیمه گران و نیروی انتظامی در اواخر سال 1390 تفاهم نامه سه جانبه ای را منعقد کردند که بندهایی از آن مربوط به تبادل اطلاعات است و در صورتی که این سیستم به طور کامل فعال شود، اطلاعات به روز و تخلفات در بخش های مختلف کاهش می یابد، ضمن آنکه این امر در تعیین حق بیمه نیز موثر است.
      سرپرست معاونت نظارت بیمه مرکزی اظهار امیدواری کرد که بزودی این سیستم جامع به طور کامل در صنعت بیمه راه اندازی شود تا ضمن تسریع در صدور و دقت در پرداخت خسارت ،از حجم تخلفات و تقلبات کاسته و سرویس دهی مناسب تری انجام شود.
      وی در خصوص وجود تقلب و تخلف در بیمه، اظهار داشت: هر چند تقلب و تخلف همواره وجود دارد و نمی توان گفت که در هیچ جای دنیا تقلب وجود ندارد، اما بیمه مرکزی تلاش دارد تخلفات را در این صنعت به حداقل کاهش دهد.
      سرپرست معاونت نظارت بیمه مرکزی با بیان آنکه نمی توان درصد تخلفات را در صنعت بیمه تعیین کرد ، گفت: بخشی از تخلفات به بیمه مرکزی منعکس می شود و واحد بازرسی وظیفه پیگیری آن را دارد، اما از آنجا که بخش عمده ای از مشکلات در شرکت ها پیگیری می شود، نمی توان آمار دقیقی در خصوص آن ارایه کرد.
      عقدا با بیان اینکه میزان تخلف و تقلب در رشته هایی که مراجعه بیشتری دارند، به طور طبیعی بالاتر است ، گفت: بر همین اساس شرکت هایی که در رشته خودرو فعال هستند ، بیشتر از سایر شرکت ها با مشکلات مواجه هستند.
      عقدا گفت: بیمه مرکزی در راستای استقرار واحدهای حسابرسی داخلی و بازرسی در شرکت ها اقداماتی را انجام داده است و تاکید بر سیستم خود کنترلی شرکت ها دارد.
      وی اظهار داشت: این امر سبب می شود که سیستم کنترل داخلی در شرکت ها مستقر شود و بیمه مرکزی واحدهای مرتبط با این موضوع را بازرسی می کند.
      سرپرست معاونت نظارت بیمه مرکزی اظهار داشت: همچنین بر اساس مصوبات شورای عالی بیمه ، نظارت بر نمایندگان و شبکه فروش که در گذشته بر عهده بیمه مرکزی بود با ابلاع آیین نامه هایی به شرکت ها واگذارشده است و بیمه مرکزی نظارت بر نحوه نظارت آنها دارد یا به عبارت دیگر بیمه مرکزی نظارت عالی نسبت به شبکه فروش شرکت های بیمه دارد.
      وی ادامه داد: همچنین برای افزایش حجم نظارت ها بیمه مرکزی نظارت در محل را افزایش داده به نحوی که واحدهای خود را به صورت دوره ای در استان های مختلف مستقر می کند تا ابعاد فنی وعملیات شرکت ها در بخش شعب و نمایندگان مورد ارزیابی قرار گیرد.
      عقدا در پایان اظهار داشت: در صورتی که فعالیت شرکت ها دارای مشکلاتی باشد به طور قطع در خصوص آن تصمیم گیری می شود.

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
    • نمایش بنرهای صفحات پورتال
      نوع محتوا در تنظیمات بلاک انتخاب نشده است.