• رییس کل بیمه مرکزی خبر داد : رایزنی برای جایگزینی نقره به‌جای شتر در محاسبه دیه

      رییس کل بیمه مرکزی ایران از رایزنی با بانک مرکزی برای ایجاد شرایط عرضه و تقاضای نقره به منظور جایگزینی آن در محاسبات نرخ دیه به جای شتر خبرداد.جواد فرشباف ماهریان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا نقره می تواند در محاسبات نرخ دیه به جای شتر مورد استفاده قرار گیرد؟ گفت: راهکارهای مختلفی را برای ساماندهی به وضعیت نرخ دیه در نظر گرفته ایم تا با بررسی های کارشناسی بیشتر، اگر نرخ دیه قبلی مورد ایراد است یک دیه مشخص جایگزین شود

      رییس کل بیمه مرکزی ایران از رایزنی با بانک مرکزی برای ایجاد شرایط عرضه و تقاضای نقره به منظور جایگزینی آن در محاسبات نرخ دیه به جای شتر خبرداد.جواد فرشباف ماهریان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا نقره می‌تواند در محاسبات نرخ دیه به جای شتر مورد استفاده قرار گیرد؟ گفت: راهکارهای مختلفی را برای ساماندهی به وضعیت نرخ دیه در نظر گرفته‌ایم تا با بررسی‌های کارشناسی بیشتر، اگر نرخ دیه قبلی مورد ایراد است یک دیه مشخص جایگزین شود. رییس کل بیمه مرکزی ایران با تاکید بر اینکه به زودی راهکارهای جدید تقدیم دولت خواهد شد، افزود: بیمه مرکزی جلسات مکرری با مرکز پژوهش‌های مجلس، کمیسیون‌های مجلس، وزارت دادگستری، اقتصاد و غیره برای رسیدن به یک راه حل جامع و تفاهم 3 جانبه میان قوا برگزار کرده است.
      وی تعیین نرخ دیه را حق مسلم قوه قضائیه دانست و افزود: مجلسی‌ها به دلیل اینکه ممکن است هزینه بالای دیه، مردم را با مشکلاتی مواجه کنند، مواردی را مطرح کردند، از طرف دیگر دولت نیز به دنبال راهکارهایی است که بتواند ضمن حفظ رعایت شئون اسلامی و ارزش انسان‌ها، مسیر بیمه را در یک مسیر تکاملی قرار دهد.
      موارد 6 گانه
      فرشباف ماهریان با اشاره به موارد 6گانه، شتر، گاو، گوسفند، نقره، طلا و حله یمانی که در گذشته مبنای محاسبه نرخ دیه بود و 3 مورد آخر آن از محاسبات از سال 83 به بعد خارج شده است، گفت: براین اساس، نقره نیز از مبنای محاسبات خارج شده است، مگر اینکه شرایطی برای ایجاد بازار عرضه و تقاضا در نقره در کشور ایجاد شود تا امکان جایگزینی آن فراهم شود.
      رییس شورای‌عالی صنعت بیمه کشور از رایزنی‌های سندیکای بیمه گران ایران با بانک مرکزی برای انجام جایگزینی نقره به جای شتر در محاسبات نرخ دیه خبر داد و تاکید کرد: زمانی که در مورد نرخ جدید دیه به یک جمع‌بندی برسیم، آن را اجرایی خواهیم کرد.
      وی اظهار کرد: ارزش انسان بیش از 90 میلیون تومان است اما تاکنون سیستم برآورد قیمت براساس قیمت حداقل شتر در سیستم دادگستری و جهاد کشاورزی محاسبه و به قوه قضائیه اعلام می‌شد که رقم آن کمتر است، بنابراین دستور بررسی مجدد را قوه قضائیه صادر کرده است
      فرشباف ماهریان از تدارک یک صندوق در زمینه فرهگ‌سازی بیمه با همکاری سندیکای بیمه گران ایران خبر داد و افزود: 50 درصد هزینه‌های صندوق توسط بیمه مرکزی ایران تامین می‌شود که براساس آن تنوع محصولات بیمه‌ای برای جامعه طرح خواهد شد.
      تلاش برای ایجاد شرکت‌های مشترک بیمه منطقه‌ای
      رییس کل بیمه مرکزی ایران در مورد تعاملات شرکت‌های بیمه کشورمان با بیمه‌های بین المللی گفت: با اکثر کشورهای منطقه توافقنامه همکاری، آموزشی و مبادله تجربیات را در دستور کار داریم و از شرکت‌های بیمه نمایندگانی به کشورهای اطراف از جمله تاجیکستان، ارمنستان، عراق، پاکستان، افغانستان، آذربایجان و غیره نیروهایی را اعزام کرده‌ایم. وی از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با کشورهایی مثل هندوستان و مالزی خبرداد و عنوان کرد: همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی صنعت بیمه باید بیشتر شود، براین اساس شرکت‌ها بیمه ایرانی در برخی از نقاط مجوز نمایندگی دریافت کرده‌اند یا به دنبال ایجاد تفاهم با برخی از کشورها برای ایجاد شرکت‌های مشترک در آنها هستند، اما در ایران تاکنون تقاضایی برای ایجاد شرکت‌های مشترک نداشته‌ایم.
      فرشباف با اشاره به تحریم‌هایی که علیه صنعت بیمه کشور صورت می‌گیرد، گفت: با این وجود هیچ پوششی در کشور در سال گذشته بر زمین نماند. در این زمینه ستاد تدابیر ویژه اقتصادی نیز تشکیل شده است.
      وی تصریح کرد: شرکت جبران خسارت‌ها و تاوان کشتی‌ها در منطقه آزاد در حال تشکیل است تا در بخش‌هایی که شرکت‌های بیمه توان پوشش لازم را ندارند، وارد شود و بیمه نامه‌های مازاد اتکایی صادر شود.

       

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
    • نمایش بنرهای صفحات پورتال
      نوع محتوا در تنظیمات بلاک انتخاب نشده است.