• استقلال شرکت های بیمه نباید تحت تاثیر سهامدارانش باشد

      استقلال شرکت های بیمه نباید تحت تاثیر سهامدارانش باشد

      بیمه نیوز - مدیرعامل بیمه پاسارگاد خدشه دار شدن استقلال بیمه گر و بیمه گذار را مناسب نداست اما در عین حال تاکید کرد که با توجه به قوانین نظارتی در کشور ما، یک سهام دار به خصوص خیلی نمی تواند در یک شرکت بیمه حاکمیت مطلق داشته باشد.
      معصوم ضمیری در گفت وگو با ایسنا ، درباره گسترش خودبیمه گری و اشتیاق نهادها و ارگان ها به داشتن شرکت بیمه اظهار کرد: خودبیمه گری ممکن است به اشکال مختلف اتفاق بیفتد

      بیمه نیوز - مدیرعامل بیمه پاسارگاد خدشه‌دار شدن استقلال بیمه‌گر و بیمه‌گذار را مناسب نداست اما در عین حال تاکید کرد که با توجه به قوانین نظارتی در کشور ما، یک سهام‌دار به خصوص خیلی نمی‌تواند در یک شرکت بیمه حاکمیت مطلق داشته باشد.

      معصوم ضمیری در گفت‌وگو با ایسنا ، درباره گسترش خودبیمه‌گری و اشتیاق نهادها و ارگان‌ها به داشتن شرکت بیمه اظهار کرد: خودبیمه‌گری ممکن است به اشکال مختلف اتفاق بیفتد. یکی از این حالت‌ها به معنای بیمه نکردن و نگه داشتن ریسک نزد خود است.

      وی ادامه داد: برخی دیگر هم، خودبیمه‌گری را به معنای تاسیس شرکت بیمه از سوی بیمه‌گذاران بزرگ تعبیر کرده‌اند. یعنی یک نهاد، وظایف وابسته به خود را زیر نظر خودش بیمه می‌کند. البته نام این عمل خودبیمه‌گری نیست.

      مدیرعامل بیمه پاسارگاد تاکید کرد: وجود شرایطی که استقلال بیمه‌گر و بیمه‌گذار به هم بخورد پسندیده نیست چون بیمه‌گر باید برای ایفای نقش خودش مستقل بوده و در موقع پرداخت خسارت تحت تاثیر سهام‌دار خودش نباشد چون این امر می‌تواند به صنعت بیمه آسیب بزند.

      وی در عین حال خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اکثر شرکت‌های بیمه در کشور ما به صورت سهامی عام تاسیس می‌شوند و همچنین نسبت‌هایی که بیمه مرکزی تعریف کرده است، یک سهام‌دار به خصوص خیلی نمی‌تواند در یک شرکت بیمه حاکمیت مطلق داشته باشد بنابراین در این باره جای نگرانی نیست.

      ضمیری درباره مصوبات مربوط به صنعت بیمه در برنامه پنجم توسعه گفت: فکر می‌کنم در برنامه پنجم نکات اساسی‌ درباره صنعت بیمه در نظر گرفته شده است و اگر در قالب آن محورها، سیاست‌های اجرایی مناسبی هم تعریف شود، می‌توان به اهدافی که در برنامه پیش‌بینی شده رسید و قطعا تحقق آن‌ها یک موفقیت به شمار می‌رود.

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
    • نمایش بنرهای صفحات پورتال
      نوع محتوا در تنظیمات بلاک انتخاب نشده است.